Je kunt in Filemaker bij het aanmaken van een record automatisch laten doornummeren, maar dat wil m'n klant niet. Hij heeft drie databases van waaruit hij wil doornummeren zodra de factuur gemaakt gaat worden.
Het doornummeren doe ik in een vierde database als volgt:
nummer = nummer + 1 ( in 4e database)
factuurnummer = nummer (in een van de drie databases)
Werkt prima, maar wat blijkt nou. Wanneer je (met FileMaker Server) exact op hetzelfde moment klikt op doornummeren, dan krijgt 1 gebruiker weliswaar een foutmelding (record currenly in use by another user), maar vervolgens krijgen beide gebruikers eenzelfde nummer. En dat maggnie.
Heeft iemand misschien een goede oplossing hiervoor?
Question
Paul Smit
Hallo,
Even een vraag over doornummeren.
Je kunt in Filemaker bij het aanmaken van een record automatisch laten doornummeren, maar dat wil m'n klant niet. Hij heeft drie databases van waaruit hij wil doornummeren zodra de factuur gemaakt gaat worden.
Het doornummeren doe ik in een vierde database als volgt:
nummer = nummer + 1 ( in 4e database)
factuurnummer = nummer (in een van de drie databases)
Werkt prima, maar wat blijkt nou. Wanneer je (met FileMaker Server) exact op hetzelfde moment klikt op doornummeren, dan krijgt 1 gebruiker weliswaar een foutmelding (record currenly in use by another user), maar vervolgens krijgen beide gebruikers eenzelfde nummer. En dat maggnie.
Heeft iemand misschien een goede oplossing hiervoor?
Bedankt alvast!
Grtz Paul
9 answers to this question
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.