Jump to content
  • 0

Dynamic lookup

JeanWM

Question

Posted

Heeft er al iemand een oplossing/workaround gevonden voor een dynamische lookup?

De vier mogelijkheden die FM geeft zijn of niet voldoende of niet bruikbaar.

Het principe van een lookup is eigenlijk het opzoeken van een waarde in een lijst.

De grenzen van de lijst worden bepaald door de relatie.

We hebben al geprobeerd met een disconnected lookup, en dat werkt, maar enkel voor relatief kleine sets.

Het werkt altijd op het totale aantal records.

Het wordt onhandelbaar lang eens we over de 1000 records gaan.

6 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Een lookup heeft als basis een relatie match field current table/related table.

Je kunt ook een multi criteria relatie gebruiken.

Dat geeft de mogelijkheid tot meerdere triggers, met dezelfde relatie als basis.

Binnen het opstellen van een lookup heb je 4 mogelijkheden voor 'If no exact match then...'

Eigenlijk 5 als je 'Don't copy contents if empty' er ooko nog bijrekent.

Ik heb iets nodig in de aard van disconnected lookup, zodat ik een call naar de lookup kan doen, maar in een 'expression', in plaats van met een vaste veld waarde.

Nu hebben we enkel een soort van ja of neen om een lookup te doen, afhankelijk van de relatie die al of niet opgaat

Ik moet het voorwaardelijk kunnen doen en de lookup dient dan de waarde op te zoeken afhankelijk van de voorwaarde, niet van de relatie.

• 0
Posted

inderdaad, ik gebruik nooit Lookups.

Ik structureer mijn auto-enters meestal op de volgende manier:

Let (

_trigger = HIER PLAATS JE DE VELDEN MET "&" TUSSEN DIE DE AUTO-ENTER MOETEN TRIGGEREN

;

HIER DE CALCULATIE

)

Op zich heb ik tot nu toe in al de situaties tot het gewenste resultaat geraakt.

• 0
Posted

De auto enter gebruiken we ook al lang genoeg, maar dat lost niks op.

De auto enter steunt ook op de relatie.

We gaan het proberen met een outer join en een lookup table, een soort van omgekeerde clear table dat soms gebruikt wordt bij conditional value lists.

Met een CF een vergelijking maken en daarmee de records filteren.

Finaal houden we dan een set van records over die bruikbaar moet zijn.

Terug naar de tekentafel dus....

• 0
Posted

Als je in de parent tabel een (unstored) calculatieveld gebruikt waarin je de expressie bepaalt dan kun je deze gebruiken om de relatie te leggen naar de child tabel. Alleen het veld in de child tabel behoeft immers een index. En met een list binnen je calculatie in de parent tabel kun je in 1 keer een hele reeks waarden evalueren.