Dynare Posted April 7, 2011 Posted April 7, 2011 Hallo ik heb nu 3 lay-out 1 voor iphone, 1 voor ipad en 1 voor het Web Nu mijn vraag, Als ik filemaker Go open op de Ipad moet die gelijk naar de goede lay-out die hoort bij de ipad. en voor de rest het zelfde. Hoe ga ik dit oplossen? zal wel moeten met IF denk ik. als het die versie is dan gaat die naar die lay-out. maar hoe doe ik dat. Quote
0 andries Posted April 7, 2011 Posted April 7, 2011 Hoe je kan weten of een iPod of iPad je applicatie opent staat uitgelegd in de FileMaker Go Development Guide op pagina 13. Je zit op de goede weg met de If statements. Quote
0 Dynare Posted April 7, 2011 Author Posted April 7, 2011 OKe bedankt. Ik heb nu dit: if [leftwords (get (applicatieversie); 1) = "Go" ga naar layout[] else if [leftwords (get (applicatieversie);1 ="Go_iPad" ga naar layout[] else ga naar layout[] end if Met de iphone werkt het zo te zien heb alleen geen ipad momenteel bij de hand om het te testen.. Misschien dat script wel werkt maar niet automatisch gaat bij opstart kan ik dus ook nog niet testen. Ziet dit scriptje er een beetje goed uit? Quote
0 andries Posted April 7, 2011 Posted April 7, 2011 ik ken niet uit mijn hoofd wat de get ( applicationversion ) teruggeeft, maar het ziet er op zich wel goed uit. Quote
0 Dynare Posted April 13, 2011 Author Posted April 13, 2011 Hmm, hij werkt nog niet op de ipad krijg ik de Iphone lay-out te zien. dus nog even verder puzellen. Quote
0 F.J. Posted April 14, 2011 Posted April 14, 2011 Hoi, Met welke versie van FileMaker werk je? Met Advanced? Zo ja dan kan je m.b.v. de dataviewer kijken wat je terug krijgt aan resultaat. Het gaat namelijk mis bij je script stap voor de iPad. leftwords ( "Go_ipad voorbeeld" ; 1 ) Geeft als resultaat: "Go" (een underscore wordt gezien als spatie) Succes. Fred Quote
0 Dynare Posted April 14, 2011 Author Posted April 14, 2011 Bedankt, Ik werk met Filemaker Pro 11 maar volgens orgineel document van de filemaker site staat er dat get(applicationversion) bij de ipad go_ipad terug geeft maar als _ als spatie wordt gezien hoe los ik dat op? Quote
0 Dynare Posted April 14, 2011 Author Posted April 14, 2011 Leftwords kan toch ook?? Dit had ik eerst else if [leftwords (get (applicatieversie);1) =Go_iPad] en nu dit else if [leftwords (get (applicatieversie);2 )=Go iPad] maar werkt nog steeds niet:) blijft naar de iphone lay-out gaan Quote
0 F.J. Posted April 14, 2011 Posted April 14, 2011 Of if ( Leftwords ( get ( applicatieversie ) ; 2 ) = "Go_iPad" ) Of left ( get ( applicatieversie ) ; 3 ) = "Go_" Succes Quote
0 Dynare Posted April 15, 2011 Author Posted April 15, 2011 Nope hij wil niet gaan doen. beide manier geprobeerd. maar het gaat fout ja bij het stukje van get applicationversion go_ipad daar ben ik wel achter. als ik gewoon in filemaker zelf zit op de computer dan gaat die wel gewoon naar lay-out 3 dat doet die dus wel goed. Weet iemand een oplossing? Quote
0 andries Posted April 17, 2011 Posted April 17, 2011 dit is een fout in de volgorde van de if testen. Je allereerste test vraag je naar het eerste woord van de applicatie versie, en vergelijkt dit met de string "Go". Wel voor zowel een iPhone als een iPad is dit waar. het verschil tussen beide is dat bij een iPad er nog een tweede woord achter komt, dus moet je dit testen om het verschil te weten. Verander de volgorde van je "if" testen, door eerst te testen of het niet de iPad is die inlogt. Zoiets dus If [ leftWords ( Get ( ApplicationVersion ) ; 2 ) = "Go_Ipad" ] Go to layout [ Home_iPad ] Else if [ leftWords ( Get ( ApplicationVersion ) ; 1 ) = "Go" ] Go to layout [ Home_iPhone ] Else Go to layout [ Home ] End if Quote
0 Dynare Posted April 18, 2011 Author Posted April 18, 2011 hmm okey, als ik het zo bekijk ziet het er wel logisch uit,. dat ik daar zelf niet aangedacht heb. het werkt nu ook Nu het laatste probleem het script wordt nog niet automatisch uitgevoerd wanneer ik filemaker Go open op de Ipad of Iphone. Iemand een idee of hint hoe ik dat kan gaan oplossen. Quote
0 andries Posted April 18, 2011 Posted April 18, 2011 bekijk eens bij de "file options" daar kan je een opstart script definieren. Quote
Question
Dynare
Hallo
ik heb nu 3 lay-out 1 voor iphone, 1 voor ipad en 1 voor het Web
Nu mijn vraag, Als ik filemaker Go open op de Ipad moet die gelijk naar de goede lay-out die hoort bij de ipad.
en voor de rest het zelfde.
Hoe ga ik dit oplossen?
zal wel moeten met IF denk ik.
als het die versie is dan gaat die naar die lay-out.
maar hoe doe ik dat.
15 answers to this question
Recommended Posts