Jump to content
  • 0

parameter doorgeven van IWP naar ASP

prutser

Question

Posted

Ik maak een applicatie in Filemaker 11 instant web publish. Via een zoekfunctie wordt een bepaald record uit de database gevonden. Het record wordt gekenmerkt door een uniek ID. Nu wil ik vanuit Filemaker IWP een export naar Word doen van de inhoud van dit gevonden record. Hiertoe ben ik een ASP-programma aan het schrijven in Visual Studio. Om te weten van welk record een Word-versie moet gegenereerd worden, wil ik vanuit Filemaker IWP het ID dat het resultaat is van de Filemaker zoekfunctie, doorgeven aan ASP. Hoe moet ik dat doen vanuit Filemaker IWP? Bestaat hiervoor een script zodat er in Filemaker IWP op een knop "export naar Word" geklikt kan worden, en bij klikken de unieke ID wordt doorgegeven aan ASP/Visual Studio?

7 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Het gaat je niet lukken dit direct te doen.

Misschien kun je hier iets mee:

Je kunt het met een omweg doen.

Als je de IWP toepassing zélf host kun je lokaal een timer script laten lopen.

Het script dat in de browser gebruikt wordt om de zoekopdracht uit te voeren laat je het resultaat ID opslaan in een aparte tabel.

Deze ID kun je vervolgens gebruiken in je timer script dat een Word export uitvoert.

Als je de toepassing niet zelf host kun je je timer script op een client laten lopen dat de gevonden ID's iedere (tijdseenheid) importeert vanaf de server.

Vr gr

Harry

• 0
Posted

Je kunt ook een .exe bouwen in VS die je kunt aanroepen vanuit FM waarbij je ID als parameter meegeeft. Misschien is XML ook een weg om je doel te bereiken

• 0
Posted

@prutser: Begrijp ik het goed dat er bepaalde gegevens vanuit FileMaker overgezet moeten worden naar een Word document?

Zo ja, waarom maak je gebruik van IWP?

• 0
Posted

Ik wil gegevens uit Filemaker omzetten naar Word omdat op die manier een bestand kan gecreeërd worden dat naar derden kan die geen Filemaker hebben. Het voordeel van een Word bestand t.o.v. een pdf export is dat er in een Word bestand nog aanpassingen gedaan kunnen worden.

Ik gebruik Filemaker IWP omdat dit voor de opdrachtgever goedkoper is dan allemaal Filemaker client licenties aan te schaffen.

• 0
Posted

fmwebshop,

hoe moet ik dat precies doen met dat timerscript? Weet jij ergens een link naar een tutorial om mijn probleem op te lossen?

Alvast bedankt,

Katrien

• 0
Posted

Normaal gesproken is communicatie tussen een FileMaker Client en Microsoft Word redelijk simpel te realiseren (via Send DDE Execute). Dit commando word niet ondersteund onder IWP. Om ASP werkend te krijgen heb je IIS nodig. Ben je niet bang dat het een ratjetoe aan technieken gaat worden?