Jump to content
  • 0

gebruik venstermenu Apple vs Windows

Kamiel

Question

Posted

Ik gebruik zowel Windows als Apple voor het runnen van de FM-applicaties.

Voor de ontwikkeling probeer ik zoveel mogelijk op Apple te werken maar kennelijk zijn er toch problemen met de compatibiliteit. Zo kan ik in Windows een venstermenu bevragen via script door : ga naar veld gevolgd door scritpt onderbreken (1sec). Het script wacht rustig de input af en vervolgt de verdere afloop. Doen we dit zelfde bij Apple dan loopt het script er gewoonweg overheen zonder ook maar het veld te ontrollen en te wachten op een input. Wat te doen ?

Ontzettend benieuwd naar jullie reactie ....

7 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Kamiel, je kan misschien beter een object naam toekennen aan de layout of venster dat je naar boven wilt hebben, en ga naar object gebruiken. Op Windows komt een venster waarop imput is gewenst altijd bovenop te staan, op Mac is dat niet altijd noodzakelijk. Dus als je in je script zorgt dat het venster vooraan staat werkt het altijd, op beide platforms.

Persoonlijk heb ik een hekel aan applicatie vensters die aandacht nodig hebben altijd vooraan springen, ook al ben je met andere dingen bezig. Bij Mac is dit beter (niet perfect) geregeld dan bij Windows.

• 0
Posted

Venstermenu.fp7

Ik heb onverwijld uw advies uitgeprobeerd maar haal niet het beoogde resultaat.

Daarom voeg ik er een bijlage aan toe zodat het probleem duidelijk zal worden : op een PC loopt het prima de Apple daarentegen loopt er gewoon overheen.

Hopelijk weet iemand hier raad mee want het probleem houdt mij al lang bezig (veel te lang).

• 0
Posted

Hallo Kamiel,

Ik heb je bestandje bekeken maar het script doet precies wat je ervan vraagt, ik zou het ook even op Windows moeten draaien om te zien of er een verschil is, maar de Mac voert het uit letterlijk zoals het er staat. Als Windows dit anders doet, doet Windows het niet goed. Er staat namelijk nergens dat het script moet wachten op input, sterker nog, er wordt letterlijk verteld dat het script 1 seconde moet pauzeren en dan verder gaan, dat is ook wat er gebeurd.

Ik begrijp ook niet zo goed wat je met dit script wilt bereiken? Als je op een veld gaat staan om daar te wachten op input heb je eigenlijk twee scripts nodig, of, indien er maar 1 input op een layout is, hoef je niets te script-en. Indien er meerder velden op de layout staan zal je een eerste script moeten maken die naar dit veld springt.

Het eerste script zou kunnen verwijzen naar dit veld - Ga naar veld [mijn veld]

Het tweede script hangt aan de knop [selecteer]. Die wordt pas geactiveerd als er op de knop geklikt wordt, kijkt dan naar de inhoud en doet eventueel de vervolgstappen.

• 0
Posted

Inderdaad het script doet in Apple-omgeving wat er staat te doen. Echter heb ik al zoveel venstermenu's afgevraagd op deze eenvoudige manier dat het nu voor de nodige ongemakken zorgt voor alle toepassingen ontwikkeld op een PC.

Stel nu dat je 4 venstermenu's moet afdoen om binnen eenzelfde script alle relevante data op te halen dan zou ik mij nu verplicht zien om 4 scripts te maken waar het vroeger met 1 kon ? Gek toch.

• 0
Posted

Wat je graag wil kan niet.

Op de Mac worden venster menu's nu eenmaal niet uitgerold als je het veld selecteert. Daar heb je echt een muisklik voor nodig.

Ik ben bang dat je op een voordeel van Windows bent gestuit :wink:

rmw