Ga naar inhoud
  • 0

Checkboxen automatisch laten invullen


veelen

Vraag

Hallo,

 

Ik ben bezig met het bouwen van een database voor een klein opleidings instituut.

 

In dit instituut worden cursussen aangeboden die bestaan uit verschillende modules. Cursisten kunnen deze cursussen (modulepakketten) volgen, maar ze kunnen ook alleen onderdelen uit de cursus en evt. extra modules volgen.

 

Om facturatie te kunnen maken wil ik per cursist kunnen benoemen welke modules hij volgt. Ik heb hiervoor een tabel 'contacten' aangemaakt, waarin de contactgegevens staan, en waarin dus de gekoppelde modules moeten komen te staan. Ook heb ik een tabel 'Modules' gemaakt waarin alle afzonderlijke modules beschreven staan en een tabel 'Cursus', waarin de verschillende modules gekoppeld kunnen worden tot een cursus.

 

Ik wil nu bij de cursist een overzicht maken van de te volgen modules, met behulp van checkboxen. Om de invoer te vergemakkelijken wil ik dan een mogelijkheid maken om te kunnen kiezen voor een bepaalde cursus, waardoor de modules die van toepassing zijn automatisch aangecheckt kunnen worden. Vervolgens moet er een mogelijkheid zijn om deze selectie nog te kunnen wijzigen, wanneer een cursist bijvoorbeeld bepaalde modules binnen de cursus niet, of extra modules buiten de cursus wel gaat volgen.

 

Iemand een idee hoe ik dit voor elkaar kan krijgen?

Link naar reactie

4 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Gebruik Set Field!

Wij tanken onze pompen met gasolie af en als bijv. voldoet aan een bepaald pompnr

dan moet op de tanklijst MA WO en VR worden aangevinkt!

Dat gebeurt met onderstaand plaatje

 

setfield.jpg

 

De eerste setfiled is om er zeker van te zijn dat alle vakjes leeg zijn.

Dieselpompen::Tanken is een textfield

En er is een lijst dat vodoet aan ""Ma";"Di"; enz. die je als checkbox kan gebruiken

 

Succes!

Link naar reactie
  • 0
Voorbeeldje.

Misschien kom je hiermee verder.

Vr gr

Harry

 

Hoi Harry,

 

Dit is inderdaad wat ik bedoel, mat dit verschil dat ik in de tabel Cursussen de bijbehorende modules definieer, en niet zoals in je voorbeeld in de tabel Modules de bijbehorende cursussen.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...