Jump to content
  • 0

BTW Nummer

Donamd

Question

Posted

Hallo, Dit vraagje heeft niet rechtstreeks betrekking op FM vandaar dat ik het een plaatsje geef bij Off Topic.

Ik stel me de vraag wat is de functie van de '0' die na BE komt en voor het eigenlijke BTW-nummer bij een Belgisch BTW-nummer.

vb BE 0 123.456.789

Op dit BTW-nummer laat ik een controle gebeuren maar enkel op de laatste 9 cijfers. Hoe dient dit te gebeuren bij een buitenlands BTW-nummer ?

3 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

de validatie is voor elk land anders.

Ikzelf gebruik meestal deze site: http://ec.europa.eu/taxation_customs/vies/

ScriptMaster heeft een module om een formulier vanuit FileMaker te commiten, waardoor je de request dus vanuit FileMaker kan aanroepen. Je krijgt dan het antwoord in HTML terug. Dit moet je dan zelf nog parsen.

Je kan ook zelf de validatie gaan schrijven, maar dan moet je die voor elk land gaan opzoeken.

Het nadeel aan zo een validatie is dat het daarom niet wil zeggen dat het BTW nummer ook effectief bestaat. Daarom dat ik voor die site heb gekozen, en je krijgt als surplus ook nog de eigenaar van het bedrijf terug, het adres etc etc.

• 0
Posted

Andries, ik heb de plug-in Scriptmaster gedownload en probeer via deze weg de controle te laten gebeuren.

Kan je een voorbeeldje posten hoe dit in zijn werk gaat ?