Jump to content
  • 0

Importeren van .dat of tekstfiles met komma in records

rickel

Question

Posted

Tijdens het importeren van een .dat of .txt bestanden blijkt dat sommige records niet volledig wordt geïmporteerd.

Ik kwam er achter dat in die records ergens een komma vermeld staat, en alles wat na die komma vermeld staat wordt niet gepresenteerd. Is er een optie om dit probleem te vermijden.

De bestanden worden dagelijks aangeleverd en het is geen optie om eerst de bestanden aan te passen door de komma eruit te halen!

9 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

De komma is een scheidingsteken, wat na de komma staat zal dus in een ander veld geimporteerd worden.

Importeren als tab-gescheiden tekst is misschien wel mogelijk, of als puntkomma-gescheiden CSV?

Beetje spelen met de importfilters levert misschien een goed resultaat op.

• 0
Posted

Die opties met alle soorten importfilters heb ik al uitgeprobeerd zonder gewenste resultaat.

Aan het eind van ieder record staat een harde return, hetgeen betekent het einde van een record.

Als je het bestand importeert als tekst bestand zou die komma niets moeten uitmaken. Ik denk eerder dat het probleem ligt dat FileMaker geen optie heeft voor .dat files. Dit gaat volgens mij niet lukken met FMP!

• 0
Posted

Als in de .dat files puur tekst staat, dan is het mogelijk. Ik neem aan dat er ergens een scheidingsteken staat, een comma, een puntcomma, een tab?

Als je dat vindt, kan je een import maken in een bestand met 1 regel tekst, dan een script eroverheen laten draaien die de gegevens in de juiste velden zet.

• 0
Posted

Het importeren van een komma gescheiden file kan soms lastig zijn.

Een simpele oplossing: de file eerst in openOffice openen, de tekst vervolgens omzetten naar het gewenste formaat.

• 0
Posted

Dit is ook wat ik zelf besloten heb om eerst de bestanden te checken op komma's en deze via 'Zoek en Vervang' optie om te zetten naar een punt. Dan is het probleem ook verholpen!. Alleen is dit een extra handeling. Jammer!

• 0
Posted
Als in de .dat files puur tekst staat, dan is het mogelijk. Ik neem aan dat er ergens een scheidingsteken staat, een comma, een puntcomma, een tab?

Als je dat vindt, kan je een import maken in een bestand met 1 regel tekst, dan een script eroverheen laten draaien die de gegevens in de juiste velden zet.

Hallo,

Kan je eens een voorbeeld tonen hoe je zo een script best aanpakt aub ?

Ik krijg mijn data binnen via Homebanking waarbij alle velden gescheiden zijn door een puntkomma.

Wanneer ik deze in FM importeer krijg ik elke transactie met alle puntkomma's in één veld.

Hoe pak ik nu zo een script aan ?

Thx.

• 0
Posted

Beste,

Indien je data importeert met ; gescheiden geef dan de extensie .mer en fmp zal het probleemloos importeren. Zorg wel op de 1e regel voor de veldnamen. De 1e regel wordt altijd gebruikt als veldnaam bij .mer, dus niet ingelezen.

succes,

Nico