Jump to content
  • 0

bizar license key conflict...

Ivan Vaes

Question

Posted

Op een filemaker Server Advanced 11 draaien diverse databanken door mekaar, waarvan enkele toegang bieden via IWP.

Wanneer er een gebruiker is aangelogd via IWP (door middel van de webbrowser) dan krijgt een andere gebruiker

die wil aanloggen, met een filemaker client, op een andere databank ( op dezelfde server ) de boodschap dat er een "user license key conflict" is met de iwp gebruiker.

Eigenlijk betekent dit dat dezelfde licentie sleutel 2 x in gebruik is op dezelfde server). En dit terwijl de iwp gebruiker zelfs geen licentie sleutel heeft ??

begrijpen wie begrijpen kan. Dit probleem heeft zich al voor gedaan in diverse databanken en vanaf verschillende iwp databanken.

Heeft iemand dit nog meegemaakt ? en zo ja hoe heb je het opgelost ?

1 answer to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Ik heb weleens meegemaakt dat deze melding kwam terwijl iedere gebruiker op dat netwerk echt zijn/haar eigen licentie had van filemaker. Uiteindelijk na veel zoeken bleek het in een beschadigde versie van het filemaker bestand te zitten, deze was toch een keer ge'crashed' in het verleden. Het heeft me toen wel even wat werk gekost om het opnieuw op te bouwen maar daarna was ik wel verlost van deze 'vreemde' meldingen.