Jump to content
  • 0

niet ondersteund in scripts die in FileMaker Server zijn gep

Donamd

Question

Posted

In de Help file van FileMaker zie ik bij het commando Afdrukken vermeld staan bij Compatibiliteit dat deze scriptstap niet ondersteund is in scripts die in FileMaker Server zijn gepland.

Momenteel ben ik een bedrijfstoepassing aan het maken op FileMaker Advanced 11 en gaat later gebruikt worden door nog 5 extra FileMaker gebruikers. Hier was ik voor van plan om de basisversie van FileMaker aan te schaffen. Volgens de informatie van FileMaker zou dit moeten kunnen zonder de Server versie.

Als het geheel traag zou werken, had ik gedacht om in dat geval de FileMaker Server versie aan te schaffen die normaal de snelheid zou moeten verhogen, als ik goed begrepen heb.

Bedoelt de vermelding bij Compatibiliteit bij sommige commandos er op dat vb Afdrukken niet functioneert bij FileMaker Server ?

Moet ik hier nu rekening mee houden ?

5 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Je kan als je in script editor bent in de linker benedenhoek aangeven waar het script op moet draaien (client, web of server). De commando's die niet ondersteund worden in een bepaalde module worden dan grijs, bijvoorbeeld bij server export to PDF. Zo kan je zien of het script dat je wilt draaien geschikt is of niet.

• 0
Posted

Waar het bij die compatibiliteit om gaat is waar de scriptstap wordt uitgevoerd.

Uit jouw beschrijving lees ik dat je alle scriptstappen met een client-versie van FM gaat uitvoeren.

Pas als je een webinterface gaat bouwen met IWP wordt de webcompatibiliteit belangrijk.

En pas als je scripts in de scheduler van de FMServer gaat opnemen wordt servercompatibiliteit een issue.

Servercompatibiliteit heeft dus niks van doen met het hosten van databases via een FMServer.

rmw

• 0
Posted

Ik schets nog even de bedoeling, maar denk dat dit inderdaad door U juist begrepen is.

Met FM Advanced 11 ben ik een toepassing aan het ontwikkelen. Deze zal later gebruikt worden door een 5 tal gebruikers die in een netwerk zitten. Voor deze gebruikers zou ik de basisversie van FM bestellen. De database zelf zou ik op een NAS schijf zetten in het netwerk.

Als dit te traag zou werken meen ik begrepen te hebben dat ik dan nog FM Server kan aanschaffen die het verkeer regelt tussen de 5 gebruikers.

Als ik het goed begrepen heb is bij de toepassing zoals hierboven beschreven, de vraag naar compatibilteit niet aan de orde.

• 0
Posted

Ik zou me in dat scenario inderdaad geen zorgen maken over de servercompatibiliteit.

Wat ik wel zou overwegen is of het uitgespaarde bedrag voor de FMServer geen 'verkeerde zuinigheid' is.

Ik bedoel dat FMServer zoveel extra aan boord heeft voor het goed beheren en backuppen van je databases.

FM zelf is inderdaad in staat een database te delen, maar daar is ook alles mee gezegd.

Je moet zelf een hoop doen om te zorgen dat je databases goed gebackupped worden. En je kan het niet automatiseren, het is allemaal handwerk.

Uiteraard dit alles slechts ter overweging.

Het is niet zo zwart-wit/goed-fout in FM land :wink:

rmw