Jump to content
  • 0

Overzicht jarigen

Manu

Question

Posted

Heb in mijn opstartscript een berekening die mij een overzicht moet geven van de mensen die de volgende 7 dagen jarig gaan zijn. Dit gebeurd op basis van een berekening in een veld "Verjaardag_1"

Case

(

Day(Medewerkers::Geb. datum)-7=Day(Medewerkers::Vandaag) and Month(Medewerkers::Geb. datum)=Month(Medewerkers::Vandaag); "Jarig";

Day(Medewerkers::Geb. datum)-6=Day(Medewerkers::Vandaag) and Month(Medewerkers::Geb. datum)=Month(Medewerkers::Vandaag); "Jarig";

Day(Medewerkers::Geb. datum)-5=Day(Medewerkers::Vandaag) and Month(Medewerkers::Geb. datum)=Month(Medewerkers::Vandaag); "Jarig";

Day(Medewerkers::Geb. datum)-4=Day(Medewerkers::Vandaag) and Month(Medewerkers::Geb. datum)=Month(Medewerkers::Vandaag); "Jarig";

Day(Medewerkers::Geb. datum)-3=Day(Medewerkers::Vandaag) and Month(Medewerkers::Geb. datum)=Month(Medewerkers::Vandaag); "Jarig";

Day(Medewerkers::Geb. datum)-2=Day(Medewerkers::Vandaag) and Month(Medewerkers::Geb. datum)=Month(Medewerkers::Vandaag); "Jarig";

Day(Medewerkers::Geb. datum)-1=Day(Medewerkers::Vandaag) and Month(Medewerkers::Geb. datum)=Month(Medewerkers::Vandaag); "Jarig";

Day(Medewerkers::Geb. datum)=Day(Medewerkers::Vandaag) and Month(Medewerkers::Geb. datum)=Month(Medewerkers::Vandaag); "Jarig";""

)

Ben er in de loop van april mee begonnen en toen ging het goed. Maar nu, met de overgang van april naar mei geeft hij aan dat hij niets vind, alhooewel ik bv zeker ben dat er jarigen zijn op 2/5, 4/5 en 5/5

In het opstartscript ga ik eerst naar lay-out. dan wis ik het veld "Vandaag" en het veld "Leeftijd". Dan ga ik naar veld "Leeftijd_1", voer zoekopdracht uit met criteria "Medewerkers::Uit dienst "=" en "medewerkers::Verjaardag_1 : "jarig"

Heeft er iemand misschien een idee waar ik fout zou kunnen zitten? Heb al van alles geprobeerd, maar het wil niet dadelijk lukken

Alvast bedankt

5 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Het komt doordat van de jarigen in mei de Month(Medewerkers:: Geb. datum) 'Mei' is en nu op 29 april de Month(Medewerkers:: Vandaag) "April' is en dat is niet gelijk. Op 1 mei werkt je berekening weer.

Handiger is om een veld Verjaardag te maken.

Berekening van het type datum : Day ( Geb. datum ) & "-"& Month ( Geb. datum ) & "-" & Year ( Vandaag )

Dan heb je twee datums in dit jaar die je van elkaar kan aftrekken. De formule zou dan zo moeten werken:

Case ( Verjaardag ≤ Vandaag + 7 and Verjaardag ≥ Vandaag ; "Jarig";"" )

• 0
Posted

Dat veld verjaardag heb ik al, maar gebuik ik enkel om de dag te laten zien.

Dus als ik het goed begrijp kan ik eigenlijk met jou berekenig ook de berekening maken met +6 - +5 - ... om zo aan een overzicht te komen van de volgende 7 dagen?

• 0
Posted

Nu ik er nog eens goed naar kijk is het handiger om te werken met 'Volgende verjaardag' ipv. verjaardag. Anders krijg je dezelfde fout bij de overgang naar het nieuwe jaar.

Volgende verjaardag:

Case (GetAsDate( Day ( geboortedatum ) & "-"& Month ( geboortedatum ) & "-" & Year ( vandaag ) )< vandaag;Day ( geboortedatum ) & "-"& Month ( geboortedatum ) & "-" & Year ( vandaag )+1;

GetAsDate(Day ( geboortedatum ) & "-"& Month ( geboortedatum ) & "-" & Year ( vandaag )))

Dan gaat het met een nieuw jaar ook goed.

• 0
Posted

Allemaal nogal ingewikkeld met gebruik van Case().

Een simpele recursive calculation gebaseerd op een Let() zal je altijd de volgende 7 dagen geven vanaf current date.

Hieruit haal je gemakkelijk het mogelijke aantal.

Met een join relationship kun je dan de mogelijke verjaardagen + naam tonen in een portal.

De berekende waarde zal aangeven als er (een) verjaardag(en) (is) zijn, het portaal zal aangeven wanneer en wie.