Jump to content
  • 0

Zoekopdracht van personen

Donamd

Question

Posted

Ik ben weer een tijdje aan het zoeken maar kom er niet uit.

Ik heb een tabel klanten en een tabel werven.

In de tabel werven is een veld Klant_ID waarmee verwezen wordt naar de klant / opdrachtgever.

Klantgegevens tonen in de layout werven lukt me als ik het gewenste nummer in geef bij het veld Klant_ID, maar graag zou ik deze klant willen opzoeken op naam.

Op het forum vindt ik hiervoor allerlei informatie terug, maar geraak er niet uit.

Bijgevoegd heb ik een voorbeeldje toegevoegd hoe ik bezig ben. Kan iemand me hierbij een handje helpen.

Misschien ben ik totaal verkeerd bezig, maar daarom schets ik wat ik wens te bekomen :

- een klant opzoeken via het klantnummer zelf

- een klant opzoeken via één van de ingevulgde velden en zelfs als er maar een beperkt gedeelte ingevuld is vb zoek op : jan dat zowel Piet Jansen als Jan Claesen gevonden wordt.

- indien er meerdere klanten gevonden worden die voldoen aan het opgegeven criteria dat deze in een lijst komen waaruit de juiste klant geselecteerd kan worden.

Alvast bedankt.

Voorbeeld2.fp7

2 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Bedankt, dit is helemaal wat ik bedoel. Ik heb het intussen ingewerkt in mijn toepassing en het is gelukt.

Dezelfde toepassing zou ik ook willen gebruiken bij het opzoeken van werknemers. Bij het voorbeeld van klanten wordt in de invoerlijst alle klanten opgenomen. Bij de invoerlijst die ik nodig heb voor het personeel zou ik enkel de personeelsleden willen opnemen die momenteel in dienst zijn. Hiervoor kan ik vb de vraag stellen :

DatumUitDienst > 01/01/0001 ?

In dit geval is er een Datum Uit Dienst ingevuld en is de werknemer dus niet meer in dienst.

Bij het opmaken van een invoerlijst zie ik nergens een mogelijkheid staan om deze selectie op te vragen.

Op het forum is soortgelijke vraag al eens eerder gesteld. Ik heb hierbij de koppeling toegevoegd :

viewtopic.php?f=13&t=6800&p=41422&hilit=invoerlijst#p41421

Ik weet echter niet waar dit dient ingesteld te worden.

Hm .... of misschien heb ik het intussen toch gevonden op het forum. Ik maak een extra veld bij van het type berekening in de tabel van personeel en geef hier de formule in : If (Personeel::DatumUitDienst > 01/01/0001 ; Personeel::Naam ; "" ) en laat de invoerlijst voor de keuze van de werknemers maken op het veld van de berekening.

Als iemand hierbij aan toe te voegen heeft hoor ik het graag.