Jump to content
  • 0

Object in Bladermodus verschoven

marcelboot

Question

Posted

Ik heb een vreemd probleem. In de layout heb ik een vak gezet om een aantal factuuritems. Dit tekenvak staat in Layoutmodus en Schermafdruk perfect op de plaats. In Bladermodus staat het gehele blok ver verschoven van de oorspronkelijke plaats.

Heeft iemand enig idee hoe dit kan???

Het doet zich voor onder OSX met FM10 en 11 advanced.

2 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Je moet het bewuste object selecteren. Met contr i of apple krijg je het infovenster/eigenschappen te zien.

Onder het tabblad positie/automatisch grootte aanpassen zie je een vierkantje met aan weerskanten de mogelijkheid een slotje aan te vinken. Dit bepaald de positie van het geselecteerde object, bijvoorbeeld bij een andere venster of schermgrootte.

Door boven en links aan te vinken, blijft het geselecteerde object op zijn plek.

• 0
Posted

Het ligt iets anders dan je voorstelt. De optie die je voorstelt is me bekend.

Als ik het scherm op 100% heb staan staat het kader fout, maar vanaf 150% staat het kader wel goed. Dit lijkt me op een of andere bug.

Inmiddels merk ik dat de venstergrootte (groen bolletje op Mac) veranderen het probleem doet opheffen.

Het lijkt me dus opgelost, hoewel ik het wel vreemd blijf vinden.