Jump to content
  • 0

Send Message script stap


pclaerhout

Question

Posted

Bestaat er een mogelijk om met behulp van de "Send Message" script stap een programma uit te voeren, en FileMaker te laten wachten tot dit programma uitgevoerd is?

 

Wat ik wil doen is het volgende: in een FileMaker database heeft de klant de mogelijk om dingen te publiceren naar Adobe InDesign. Ik heb een knop waarmee dit opgestart kan worden (communicatie met InDesign verloopt via een extern scriptje). Nu wil ik tijdens dat dit scriptje een layout tonen die iets zegt van "Even geduld aub.". Eenmaal het externe scriptje gedaan is, moet teruggekeerd worden naar de originele layout.

 

Iemand een idee?

 

pieter

6 answers to this question

Recommended Posts

  • 0
Posted

Wat ik wil doen is het volgende: in een FileMaker database heeft de klant de mogelijk om dingen te publiceren naar Adobe InDesign. Ik heb een knop waarmee dit opgestart kan worden (communicatie met InDesign verloopt via een extern scriptje). Nu wil ik tijdens dat dit scriptje een layout tonen die iets zegt van "Even geduld aub.". Eenmaal het externe scriptje gedaan is, moet teruggekeerd worden naar de originele layout.

 

Iemand een idee?

 

pieter

 

maak u in filemaker een layout met EVen geduld en ga daar naartoe na uw send message ga je terug naar de originele

  • 0
Posted

Daar zit juist het addertje onder het gras. Ik heb dit geprobeerd, maar wat gebeurt is dat het script gestart wordt en er direct verder gegaan wordt naar de volgende script stap, maar wordt er niet gewacht tot wanneer het scriptje uitgevoerd is.

 

pieter

  • 0
Posted

Mmmm... 'k heb ooit een script gebruikt dat een 'running bar' simuleert.

De gebruiker 'ziet' nog steeds 'beweging', terwijl in de achtergrond 'iets' bezig is.

Moet dat nog 'ergens' zitten hebben.

 

Kan mij alleen niet herinneren 'hoe' dat samenging met een andere script of met een 'externe' uitvoering. :oops:

Het komt er eigenlijk op neer dat je met een 'deling' de 'looptijd van dat scriptje gaat bepalen. Met wat kunst en vliegwerk loopt dat 'even lang' als de nodige tijd om 'iets anders te laten gebeuren'.

 

Zou dit kunnen helpen, of misschien dat andere gurus hier kunnen achterhalen hoe het moet/kan ?

  • 0
Posted

Pieter,

 

hierbij het bestandje....

 

De eerste loop controleert de vooruitgang van de 'bar'.

Door de '+5' te verhogen of te verlagen wordt de vooruitgang 'geregeld'.

Het kan zijn dat als je op een 'snel' toestel zit, het 'whooosh' zal gaan.... en gedaan 8O

 

De refresh stap zorgt ervoor dat het 'verloop' vloeiend gaat, anders is het met 'schokskes'. :wink:

 

Het is, denk ik, bij de tweede loop dat je een actie kunt laten uitvoeren, maar daar ben ik niet zeker van.

 

Hier kunnen waarschijnlijk andere forum-specialisten ter hulp komen.

Dat het kan weet ik, alleen het 'hoe' ontgat mij. Heb geen copy bijgehouden.. :oops:

Running bar.fp5

  • 0
Posted
Pieter,

 

hierbij het bestandje....

 

De eerste loop controleert de vooruitgang van de 'bar'.

Door de '+5' te verhogen of te verlagen wordt de vooruitgang 'geregeld'.

Het kan zijn dat als je op een 'snel' toestel zit, het 'whooosh' zal gaan.... en gedaan 8O

 

De refresh stap zorgt ervoor dat het 'verloop' vloeiend gaat, anders is het met 'schokskes'. :wink:

 

Het is, denk ik, bij de tweede loop dat je een actie kunt laten uitvoeren, maar daar ben ik niet zeker van.

 

Hier kunnen waarschijnlijk andere forum-specialisten ter hulp komen.

Dat het kan weet ik, alleen het 'hoe' ontgat mij. Heb geen copy bijgehouden.. :oops:

 

Wat je ook nog zou kunnen doen is het afhandelen van een dergelijke progres bar overlaten aan een externe applicatie zodat FM Pro niet in de voorgrond actief blijft.

(Je wil toch wachten tot het script gedaan heeft met het verwerken van de opdracht in Indesign en je wacht niet op een boodschap van FM toch ??). AppleScript is hier ideaal en dan je ook Indesign aansturen. Kijk daarom ook eens naar: 24U Appearance OSAX 2.1 op http://www.24usoftware.com/scriptin.php.

De progress bar onder OS 9 is gratis.

Thuis heb ik nog een andere Progress Bar voor de verwerking van email: per 5 verwerkte emails gaat de progres bar vooruit. Ik zal nog eens kijken en het je opsturen.

 

MVg,

Leo

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Answer this question...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...