Jump to content
  • 0

Selectie Contactpersonen

Donamd

Question

Posted

Ik heb 2 tabellen nl. klanten en werven.

Bij de tabel klanten is een veld klant_id, Klant_naam, contact_naam1, contact_naam2, contact_naam3, contact_tel_1, contact_tel_2 en contact_tel_3.

Het probleem stelt zich bij de 3 velden van de contacten die toebehoren tot de klant.

Tabel 2 bevat gegevens van werven, zoals werf_ID, klant_ID, contact_persoon, contact_telefoon

De bedoeling is dat bij het ingeven van de werven de verschillende contacten die toebehoren bij de gekozen klant in een keuzelijst getoond worden, en alzo gekozen worden om te bepalen welk contact specifiek toebehoort bij de betreffende record van de werven die ingegeven wordt.

In bijlage heb ik een voorbeeldje gemaakt met de 2 tabellen en enkele gegevens ingegeven bij klant.

Hoe gaat dit verder om deze keuzelijst samen te stellen en te selecteren.

Alvast bedankt.

Selectie contactpersonen.fp7

3 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Fred, bedankt voor uw moeite maar het is niet wat ik bedoeld heb.

De vraagstelling is misschien ook nogal complex. Ik probeer het even verder uit te leggen.

In de tabel klantengegevens zijn 3 velden voorzien waarin contacten vermeld staan met naam en telefoonnummer. Deze contacten geven opdrachten, genaamd werven.

Bij het ingeven van de werven wordt er eerst gevraagd van welke klant deze werf is en daarna dient er een contact geselecteerd te worden. Het contact is 1 van de 3 contact velden die ingegeven zijn bij klanten.

vb klant 1 geeft de opdracht om een woning te schilderen. Deze opdracht is een werf.

Bij het ingeven van de werven of opdrachten wordt eerst het klantnummer gevraagd en daarna de contactpersoon. Dit is 1 van de 3 contacten die ingegeven is bij de contacten van de klanten.

Misschien brengt dit wat duidelijkheid.