Jump to content
  • 0

Restore Globals

Andreas1

Question

Posted

Hallo allemaal,

ik ben een beginnende developer in opleiding.

Ik zit met een vraag waarop ik maar geen antwoord lijk te vinden.

In veel solutions zie een script a la 'Restore Globals' als subscript van een 'OnOpen' Script.

In dat 'Restore Globals' script staan dan verschillende 'Set Fields' met 'default values'.

Waarschijnlijk is de verklaring erg logisch maar ik zie het momenteel nog niet.

Alvast erg bedankt,

5 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

welkom :)

Globals worden vaak gebruikt om waardes in op te slaan die je overal in je applicatie wil gebruiken, zoals gebruikerstaal, OS, ... Het "probleem" is dat globals niet worden bewaard als je je applicatie op een FileMaker server host. Ze worden telkens gereset bij het opstarten van de applicatie.

Als je een scriptje "restore globals" hebt bij "OnLaunch", zal je ook wel een scriptje "store globals" hebben bij "OnClose". Die zal dan in een tabel de waardes van de globalen opslaan bij het afsluiten. Bij het opstarten zal het script "restore globals" dan weer die waardes opzoeken en ze terug in de globals plaatsen. OF in dat script geef je ze een default waarde mee.

• 0
Posted
welkom :)

Het "probleem" is dat globals niet worden bewaard als je je applicatie op een FileMaker server host. Ze worden telkens gereset bij het opstarten van de applicatie.

nog wat extra info/duiding :

De defaultwaarde van een globaal in een gehost bestand, is de waarde die de globaal had op het ogenblik dat het bestand geopend werd door de filemakerserver. Maw, de waarde die de globaal had toen je het bestand als single-user open had in je client.

• 0
Posted

Bijkomend probleem:

De globals zijn leeg als je een clone/no records maakt van een bestand.

Het dus zaak om een middel in te bouwen om die terug gevuld te krijgen met de juiste data/objects.