Heckle Posted May 16, 2011 Posted May 16, 2011 wij zijn vandaag aan het met onze kassa die wordt gehost op FMS 10 en de clients zijn allemaal FM 11. En opeens out of the blue, is de layout van waar de kassaticketjes worden geprint gewoon weg, verdwenen, gewist... En het is niet wat jullie denken, "er zal wel iemand aan de DB aan het prutsen zijn geweest", de enige die aan de DB kan dat ben ik. Strange, van vrijdag 13 heb ik gehoord maar ik dacht dat maandag de 16 toch maar een gewone dag was. Heeft er iemand van jullie ook al zo iets meegemaakt? Groetjes Steven Quote
0 pjotter Posted May 16, 2011 Posted May 16, 2011 Troost je, Er is nog nooit een layout zomaar verdwenen. Je geeft zelf aan dat jij alleen aan de database kunt? Schuldige gevonden zou ik zo zeggen Mocht je het niet hebben gedaan dan zal er toch echt iemand anders aan hebben gezeten? Quote
0 Heckle Posted May 16, 2011 Author Posted May 16, 2011 Nee ik zeg het je ik zat zelf toen niet achter de pc. ik heb er niets mee te maken. FMS deed heel raar. Quote
0 JeanWM Posted May 16, 2011 Posted May 16, 2011 Wat is je definitie van 'verdwenen' ?. OP geen enkele manier 'bereikbaar' ? Quote
0 Heckle Posted May 17, 2011 Author Posted May 17, 2011 De layout was leeg geen velden meer en gedeelte ook weg en als je hem benaderde via de layout modus was de naam ook weg. Quote
0 andries Posted May 18, 2011 Posted May 18, 2011 wat ik bedoel met een corrupte layout: FileMaker slaat de gegevens over layouts op in een XML structuur. Soms geraakt deze corrupt. Vaak is het voldoende om een object toe te voegen op de layout om FileMaker te dwingen om de XML structuur opnieuw op te bouwen. Heb je dit al eens geprobeerd? Quote
0 AvD Posted May 21, 2011 Posted May 21, 2011 En wat in zo'n geval ook wel eens helpt, is de databank openen op het andere platform en dan naar die lay-out te gaan. Quote
0 Heckle Posted May 21, 2011 Author Posted May 21, 2011 ik heb gewoon een nieuwe layout gemaakt en die de oude volledig verwijderd het is maar om conflicten in de toekomst te vermijden want dit wil ik geen 2 maal meer mee maken en zoals altijd gebeurt dit in volle service. toch bedankt voor jullie reacties steven Quote
Question
Heckle
wij zijn vandaag aan het met onze kassa die wordt gehost op FMS 10
en de clients zijn allemaal FM 11.
En opeens out of the blue, is de layout van waar de kassaticketjes worden geprint gewoon weg, verdwenen, gewist...
En het is niet wat jullie denken, "er zal wel iemand aan de DB aan het prutsen zijn geweest", de enige die aan de DB kan dat ben ik.
Strange, van vrijdag 13 heb ik gehoord maar ik dacht dat maandag de 16 toch maar een gewone dag was.
Heeft er iemand van jullie ook al zo iets meegemaakt?
Groetjes
Steven
8 answers to this question
Recommended Posts