Jump to content
  • 0

Server Console wil niet openen

Toetie

Question

Posted

Goede Morgen,

Om een nieuwe database te uploaden dien ik de console te openen.

Deze wil echter niet openen. Ook niet via de webbrowser via poort 16000.

Ik zou het programma kunnen herinstalleren maar ik heb schrik dat ik dan alle instellingen kwijt geraak en daar ben ik dan even mee bezig.

Heeft er iemand een oplossing of een idee waar het probleem kan liggen?

Alvast bedankt!

Steven

10 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Goedemorgen,

Waarschijnlijk heb je een update gedaan van je computer (server) software?

Hierdoor is Java geupdate.

Acite: Download de nieuwste FMserver update.

Fred

• 0
Posted

Er is een java update geweest, heb je onlangs je OS upgedate of is je java upgedate?

Download en installeer dan de laatste Filemaker Server update, of zet java terug vanuit de backup.

Zie help.filemaker

The FileMaker Server Administration Console is not compatible with Java 6 update 24, and will not launch. This applies to both Windows and Mac OS X.

http://help.filemaker.com/app/answers/detail/a_id/7937/~/filemaker-server-admin-console-is-not-compatible-with-java-6-update-24

You are unable to launch the FileMaker Server 10 Admin Console. Attempting to launch the Admin Console launches the FileMaker Server 9 Admin Console and results in the following error:

"Unable to launch the application"

Previously you were able to administer FileMaker Server 9 from this machine. Prior to installing FileMaker Server 10 you uninstalled FileMaker Server 9 from the machine

http://help.filemaker.com/app/answers/detail/a_id/7121/~/unable-to-launch-the-filemaker-server-10-admin-console.

• 0
Posted

Dre,

Bedankt voor de snelle reactie.

Daar zal inderdaad het probleem liggen want ik zie dat het versie 2 is en niet 3.

Maar om de update te kunnen plaatsen moet ik de databases stop zetten. Maar dit kan ik niet, aangezien ik niet op de console geraak.

En nu? :roll:

Grtzzz

Steven

• 0
Posted

Dat had ik ook, dat Filemaker daar niet een nette oplossing voor heeft gemaakt.

Probeer eens in save mode de computer op te starten, mogelijk wordt fmserver dan niet gestart.

Op de mac op starten in save-mode: starten en meteen na het opstart signaal, de shift toets vasthouden tijdens het opstarten

tot je de spinnig symbool ziet, dan shift los laten.

Zie uitleg Support Apple:

http://support.apple.com/kb/ht1455

Als dat niet lukt:

Even zoeken op het internet hoe stopt men fmserver op een veilige manier

Er is nog een andere manier, maar er is het risico van het corrupt raken van de bestanden:

uitleg heb ik toch maar verwijderd, probeer eerst de veilig methode.

Groet Andre

• 0
Posted

je kan het via de terminal doen.

op mac gewoon: fmsadmin stop server

op pc eerst naar de juiste folder gaan: c:/program files/filemaker/filemaker server/database server en dan hetzelfde commando laten lopen

• 0
Posted

Bedankt Dre, Bedankt Andries,

Ik heb met Filemaker gebeld en ze wilden het programma laten stoppen via Terminal.

Met de code : fmsadmin STOP SERVER

Maar het lukte niet.

De server wou niet stoppen.

Nadien heb ik de andere oplossing gelezen hier.

Inderdaad de computer heropstarten in de veilige modus, de update uitvoeren en dan terug heropstarten.

Nu geraak ik er inderdaad terug in.

Bedankt allen om mee te denken !!

Groeten

Steven

• 0
Posted

Ik dacht dat het stoppen via de terminal ook niet werkte, omdat de laatste java versie niet juist samenwerkt met fmsadmin en de admintool.

Echter het forceert stoppen lukt wel, maar dan is de kans zeer groot dat de database corrupt raakt.

Met het opstarten in de save mode, voorkomt veel geëtter.

Succes andré

• 0
Posted

Ha André,

Geforceerd stoppen lukte ook niet.

Het program was niet zichtbaar in de lijst.

Ik vermoed dat het dan gewoon op de achtergrond draait.

Groet

Steven

• 0
Posted
(...)

Geforceerd stoppen lukte ook niet.

Het program was niet zichtbaar in de lijst.

Ik vermoed dat het dan gewoon op de achtergrond draait.

(...)

Dta klopt: FileMaker Server is geen programma, maar een service (en daar is een speciaal control panel voor, dat met de tandwieltjes). Onder Mac heet zoiets een daemon, dacht ik.