Jump to content
  • 0

In portaal selecteren op eerste teken

Donamd

Question

Posted

Is er een trukje om een portaal in te stellen zoals min of meer een keuzelijst, zodat het selecteren van de records in het portaal kan gebeuren door het intypen van een eerste letter van het gewenste record ?

6 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Jazeker, heb zo direct geen complete voorbeelden bij de hand maar heb dit in het verleden met 2 verschillende methodes weleens gedaan:

1. Je maakt voor de in het portaal weer te geven records een extra veld aan met de beginletters waar je op wilt selecteren. Vervolgens maak je een relatie van een invoerzoekveld naar dit beginletterveld. Als de ingevoerde letter overeen komt dan worden de betreffende records in het portal getoond en kun je ze evt. selecteren met de GTRR-functie.

2. Je doet iets met het portaalfilter en/of de functie PatternCount om de gewenste records te filteren.

Beetje globaal antwoord, ik weet het.....maar ik mijn info destijds ook grotendeels van dit forum gehaald dus hier zoeken loont de moeite!

Succes, Wim

• 0
Posted

Bij het voorbeeld van TypeAheadSystem dat hierboven gemeld wordt, zou ik graag het filter veld willen verlaten door op de Tab toets te drukken en de cursor te laten verplaatsen naar de eerste rij van de onderliggende portaal.

De bedoeling zou dan zijn om met de pijl toetsen naar boven en beneden te verplaatsen in de portaalrij en dan het gewenste record te selecteren door enter te drukken.

Zoals het nu is wordt het record geselecteerd door met de muis het gewenste record te selecteren.

Ik ben al een tijdje zonder resultaat op zoek naar een oplossing hiervoor, maar krijg het niet voor mekaar.

Alvast bedankt.

• 0
Posted

In het voorbeeld van TypeAHeadSystem wordt het script "Portal Search Filter" geactiveerd met de parameter Exit.

In dit script is een gedeelte voorzien dat uitgevoerd wordt indien de script parameter Exit is toegevoegd.

Als wijze van test heb ik de script regel Script onderbreken toegevoegd na de vraag van de Parameter Exit. Bij verlaten van het veld gfilter met de tab toets wordt het script "Portal Search Filter" correct uitgevoerd omdat ik merk dat dat de script onderbroken wordt.

Vooraf heb ik op de layout het portaal een naam gegeven zoals een object 'Portaal Selectie"

In het script heb toegevoegd :

- Ga naar object "Portaal Selectie"

- Ga naar portaalrij (Eerste)

Maar alles zonder resultaat.