Jump to content
  • 0

FileMaker Server 11 Advanced - Admin Console problemen

Jeroen de Wit

Question

Posted

Goedemorgen,

Binnen de organisatie ben ik verantwoordelijk voor het uitrollen van FileMaker Server Advanced 11 op een Windows Server 2003 server met Service Pack 2.

De installatie verliep vlekkeloos, alleen na het installeren is het niet mogelijk geweest om de Admin Console werkend te krijgen. "The Database Server is not available, to edit server deployment start the database server" dit terwijl de databaseserver prima draait en de Sample database gewoon te bereiken is via FileMaker Pro Advanced 11 op clients.

Wat ik reeds heb geprobeerd:

FileMaker Server updaten naar versie v11.03;

Java 6 update 20, 21, 23, 24 en 25;

Via Services de FileMaker Server service opnieuw gestart;

Via terminal de database/admin server opnieuw gestart;

Bonjour geherinstalleerd;

FileMaker Server opnieuw geinstalleerd;

Dit alles mocht niet baten, ik krijg nog steeds dezelfde error. Ik begin hier onderhand flink gefrustreerd van te raken, want ik loop mijn tijd te verdoen met het zoeken naar een oplossing voor een probleem dat er niet zou moeten zijn! Ik heb zo'n beetje iedere oplossing die ik tot nu toe ben tegen gekomen geprobeerd, misschien dat jullie nog iets weten?

Alvast bedankt.

4 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

We hebben getracht de server software op een compleet nieuwe server (gebaseerd op Windows Server 2008 R2) te installeren, maar wederom dezelfde foutmelding. Vervolgens de nederlandse servicedesk gebeld, zij wisten ook geen antwoord te geven. Er is nu een ticket aangemaakt bij de amerikaanse helpdesk, hopelijk weten zij hier wel een oplossing voor te bieden.

Krijgt dus nog een vervolg!

• 0
Posted

Jeroen,

ik heb onlangs dit ook een keer gehad. onder een servertje waar windows 7 prof draaide. Daar bleek dat ik de hele zaak moest de-installeren, herstarten, en opnieuw installeren als administrator. Toen werd de server software goed geïnstalleerd en kon ik wel in de admin.

wie weet helpt dat bij jou ook?

Franc

• 0
Posted

Uiteindelijk is gebleken dat FileMaker op een of andere manier conflicteert met Exact Globe 2003 (of de onderliggende SQL Server 2008 databases). Na een compleet schone herinstallatie van de server werkte de admin interface wel volgens de systeembeheerder. Er is reeds een nieuwe server aangeschaft waar FileMaker Server op komt te draaien, dus hopelijk is nu alle ellende eindelijk verholpen!