Jump to content
  • 0

Resume in portaal met een voorwaarde

Donamd

Question

Posted

Hallo,

Volgende situatie doet zich voor :

Tabel : Leveranciers

- Veld : Leverancier ID

- Veld : Naam

......

Tabel : Inkomende Facturen

- Veld : Factuurnummer

- Veld : Leverancier ID

- Veld : VervalDatum

- Veld : Totaal Bedrag

- Veld : Betaald

- Veld : Openstaand is een berekeningsveld met berekening Totaal Bedrag - Betaald

- Resume : Openstaand_Vervallen

- Resume : Openstaand_NietVervallen

Er is een relatie tussen Tabel Leveranciers en Inkomende Facturen op basis van het veld Leverancier ID

Er wordt een portaal getoond met de facturen die toebehoren aan een bepaalde leverancier

Onderaan de portaal zou ik een resume berekening wensen met het saldo Vervallen en niet Vervallen openstaande bedragen.

Als ik nu een resume veld maak, lukt het me wel om het totaal te berekenen van de Openstaande bedragen, maar graag had ik deze opgesplitst gezien in 2 velden Openstaand_Vervallen en Openstaand_NietVervallen. Dit lukt me momenteel niet.

Kan iemand me hiervoor wat raad geven ? of een klein voorbeeldje.

Alvast bedankt.

4 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted (edited)

Hiervoor moet je in dit voorbeeld twee berekeningsvelden bijmaken in de tabel inkomende facturen.

De één berekent of de factuur vervallen is en geeft dan het bedrag, anders nul.

De ander berekent of de factuur niet vervallen is en geeft dan het bedrag en anders nul.

Vrg roet,

Harry

Edited by Guest
  • 0
Posted
Hiervoor moet je in dit voorbeeld twee berekeningsvelden bijmaken in de tabel inkomende facturen.

De één berekent of de factuur vervallen is en geeft dan het bedrag, anders nul.

De ander berekent of de factuur niet vervallen is en geeft dan het bedrag en anders nul.

Vrg roet,

Harry

Is het in dit geval niet makkelijker om 1 Calculation aan te maken met een Case waar je de mogelijke scenario's in doorloopt?

• 0
Posted

Resumé velden zijn erg handig en geschikt voor printlayouts maar minder geschikt voor scherm layouts aangezien de refresh niet altijd ok is. Beter is om de functie sum() te gebruiken in een calculatieveld in de leverancierstabel. Je kunt dan bovenstaande methodes gebruiken of je kunt een extra relatie met de facturen aanleggen.

Maak in de leveranciers tabel een berekeningsveld met de standaardwaarde 1 aan. In de factuurtabel maak je een booleanveld aan (1 of 0) die aangeeft of al dan niet betaald is (wel indexeren). De rest kom je zelf wel uit...

Het voordeel is dat je direct naar de gerelateerde betaalde of niet betaalde facturen van een klant kunt hoppen.