Jump to content
  • 0

Runtime bestanden

EricJ

Question

Posted

Als er een Runtime bestand aangemaakt zou worden van een dBase met behulp van Developer 6 op een Macintosh, is deze dan ook te gebruiken op het Windows platform?

Deze runtime wordt gemaakt met uiteraard een gelicenceerde versie van Developer, maar hoe zit het met het vrijgeven van een gemaakte runtime?

Eric j

6 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

runtimes kunnen onbeperkt worden verstrekt, zonder licentie.

de runtimes zouden ook uitwisselbaar moeten zijn tussen win en mac maar

zeker weten doe ik dat niet.

• 0
Posted

Deze runtimes kunnen vrij verspreid worden mits inachtname van een aantal licentie-voorwaarden die duidelijk zijn beschreven in de handleiding. Terloops gezegd: er zijn ook (strenge) voorwaarden verbonden aan het gebruik van de merknaam FileMaker en het FileMaker logo. Een aantal mensen verliezen dat wel eens uit het oog, tot de zaak ontspoort, natuurlijk...

Runtimes gecompileerd op een Windows-machine draaien uiteraard NIET op een Mac en omgekeerd. Het is wel mogelijk beide runtimes te branden op één hybriede CD (het is trouwens ook op die manier dat alle FileMaker-software geleverd wordt: één CD voor de twee platformen, maar welk voor elk platform een aparte partitie).

• 0
Posted

Het lukt mij niet een runtime te maken. Dat komt omdat er ergens een fout in zit. Als ik alle scripts weggooi lukt het wel. Tenslotte een script die verbroken links heeft of verwijst naar een niet aanwezig bestand hoeft binnen Filemaker niet direct een probleem te zijn. Ik ben benieuwd waar de gevoeligheid voor de runtime kan liggen.

• 0
Posted

Ik had je het graag verteld, maar inmiddels werkt het wel. Ik hab natuurlijk enkele niet langer relevante scripts en relaties verwijderd.

In het begin van het aanmaken van de runtimer beginnen de blokjes te schuiven. Na enkele blokjes gaat het al fout. Er volgt een melding van "error" zonder nadere aanduiding en dat het programma wordt afgesloten zonder dat andere applicaties worden beïnvloed.

Ik werk overigens nog met developper 5.5v2 op OS-X10.2.6

Het zal dan wel hebben samengehangen met mijn Tibook.