Jump to content
  • 0

Gegevens tonen

meijnckens

Question

Posted

:oops: Beste Clarifyers,

Als ik naar een nieuwe layout ga, zijn de records zichtbaar, maar de tellingen in de footer worden pas zichtbaar als er met de muis ergens in de body buiten de velden wordt aangeklikt.

Met welke opdracht kan ik dit "automatiseren"?

M.Vr. Gr

Jaap Meijnckens

6 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Vanaf versie 10 kun je met event triggers werken. In jouw geval koppel je een script dat het record vastlegt aan je layout

• 0
Posted

Als je op een layout moet klikken om een berekening vast te leggen, dan wil je script stap "Records/verzoeken vastleggen" (Commit Records/Requests) gebruiken in een script.

Voeg script stap "Records/verzoeken vastleggen" toe aan het script dat de berekening uitvoert of als z'n script er niet is, voeg script stap "Records/verzoeken vastleggen" toe aan het script dat je naar de layout brengt. (een event trigger kan ook, zie oplossing Ari)

Een klik op de layout zorgt er voor dat je berekening word uitgevoerd, "Records/verzoeken vastleggen" is de Script opdracht hiervoor.

• 0
Posted

Beste Dre,

Dit werkt niet;

Misschien heb ik het probleem niet duidelijk verwoord (of de oplossing niet duidelijk begrepen);

Vanuit een layout waar mutaties in staan ga ik naar een layout waar een overzicht in staat van die mutaties; beiden in table-vorm

Als ik switch naar de laatste krijg ik een keurig overzicht in de body en een gedeelte van de totalen in de footer worden weergegevens, alleen een berekening van een saldoberekening is niet

zichtbaar; zodra ik met de muis klik op het lege gedeelte van de body wordt het resultaat echter wel zichtbaar.

Ik heb zowel de trigger, als het records/verzoeken vastleggen toevoegen aan de script die dirigeert naar de 2e layout geprobeerd, echter zonder succes

Vr.Gr.

Jaap

• 0
Posted

staan er niet opgeslagen (unstored) calculaties in het overzicht? Het kan zijn dat de berekening moet worden geïnitieerd met een scherm verversing. Probeer het eens met deze scriptstap

• 0
Posted

Er staan inderdaad niet opgeslagen (unstored) calculaties in het overzicht.

Ook met schermverversing bereik ik niet het gewenste resultaat.

Jammer dat FM geen opnamemogelijkheid kent om stappen vast te leggen!

Ik vraag mij nu toch af of ik gedoemd ben tot het klikken met de muis om alles in beeld te krijgen

M.vr.gr.

Jaap