Jump to content
  • 0

ENTER

Donamd

Question

Posted

Hallo,

Ik merk op dat een toepassing die ik aan het ontwikkelen ben niet helemaal hetzelfde reageert bij 2 verschillende computers. Het zijn beide windows computers en beiden met Windows Vista.

Het volgende doet zich voor. Via knopinstelling van een knop dient er een script uitgevoerd als deze knop geselecteerd wordt. Vreemd is dat als de knop actief is en via het toetsenbord de ENTER of RETURN knop gebruikt wordt, bij de ene knop de computer de script uitgevoerd wordt en bij de andere niet. Door met de muis knop te dubbelklikken lukt het bij beide wel.

Wat kan het verschil hiervan zijn ?

Ik merk op dat als ik de nummerlock uitschakel dat de RETURN toets het dan wel doet. De Enter knop van het toesenbord klavier blijft het niet doen.

Ik dacht er aan om eventueel de knopinstelling uit te schakelen en eventueel de script te laten activeren door een scriptinstelling op de knop, maar vind geen scriptinstelling terug die geactiveerd wordt als de knop ingedrukt wordt zonder knopinstelling te moeten gebruiken.

3 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Geen idee hoe dit in het Nederlands zou moeten heten, maar als je op je button klikt en je opent de Inspector, onder het tabje Data staat een kolom Behaviour (Gedrag) met daaronder een aantal opties om een veld (of dan in dit geval een button) te verlaten. Dit bestaat uit 3 checkboxes met Tab, Return en Enter.

Misschien dat er door een verschil hier in deze optie de button niet getriggerd wordt wanneer men op Enter/Return drukt?

• 0
Posted

@Jeroen

In het nederlands noemt dit het Infovenster. U bedoelt naar het tabblad 'Gegevens' en hiervan naar Werking. Hier wordt inderdaad aangevinkt of het veld kan verlaten worden met Tab, Enter of Return, maar deze instellingen zijn niet beschikbaar bij een button.

Dit zou ook de oorzaak niet kunnen zijn omdat dezelfde toepassing op 2 verschillende computers anders reageert bij het indrukken van Enter of Return. Bij de ene computer wordt het achterliggende script uitgevoerd zoals het hoort en bij de andere computer wordt het volgende veld actief gemaakt.