Jump to content
  • 0

DDR - Blauwdruk

Lutmers

Question

Posted

Beste Mensen,

Jullie weten hoe dat gaat als je een twee jaar geleden enthousiast aan een 'klein' filemaker applicatie-tje begint. Nu is het een monster ;-) zonder gedegen blauwdruk. Ik moet in de aankomende periode het beest temmen en een blauwdruk opleveren. Kan iemand de 'best practice' toelichten om dit project te tackelen. Ik heb reeds DDR files (html) geproduceert, maar vind ze verre van lees- en presenteerbaar en zoek mogelijk naar een goed 'vertaler' voor de xml. Of zijn er andere ideeën? Hoor het graag.

Was er vroeger (ergens tussen Claris Filemaker II en FMPRO 8.5) niet een .fmp bestand dat je kon gebruiken om he DB's in te rapporteren?

Dank,

Jeroen

5 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

ERD maken.

Je legt de tabellen vast en de onderlinge verhoudingen tussen de tabellen. DIt geeft al een goed beeld van de applicatie.

Groet,

Willem-Jan

• 0
Posted
ERD maken.

Je legt de tabellen vast en de onderlinge verhoudingen tussen de tabellen. DIt geeft al een goed beeld van de applicatie.

Groet,

Willem-Jan

Dank Willem-Jan... dat ERD komt gelukkig al een heel eind uit FMP11 middels de Relatiegrafiek. Maar vooral het rapporteren van verplichte input en gewenste output valt tegen.

• 0
Posted
Heb je gekeken onder database beheren.

tabellen, velden, relaties,

deze kun je hier afdrukken.

Vr groet

Harry

Bekend Harry, maar dat doet het hem niet voor mij....maar laat ik het beter vragen... weet iemand een tool om de DDR XML op een effectieve manier (uit) te lezen?

gr. Jeroen

• 0
Posted

Afijn... even een update van mijn DDR - XML zoektocht. De 'oplossing' lag dichterbij dan ik dacht.

Uiteindelijk via FMPro advanced een DDR (xml) gemaakt. En daarna de 'jouwdatabase.xml' geopend met Excel. Excel geeft me dan de mogelijkheid om zelf te kiezen welke 'nodes' (zo heten ze geloof ik) ik wil gebruiken in een overzicht. Deze sleep ik op mijn Excel sheet in juiste volgorde. Daarna is het een kwestie van 'ALLES VERNIEUWEN' kiezen en plop... daar is de data op mijn manier.. Jee.. Dat excel is toch wel aardig.

Voor meer info zie dit aardige artikel: http://www.jkp-ads.com/Articles/XMLAndExcel05NL.asp

Dank, Jeroen