Ik heb in mijn programma 46 verschillende onderzoeken, elk met een eigen layout. Afhankelijk van een een keuze in een koppeltabel wil ik naar de juiste layout (en tabel) gaan.
In de variabele $Layoutnaam staat de layoutnaam, en de variabele $tabelnaam bevat de tabelnaam.
Om naar de juiste layout te gaan, gebruik ik hiervoor 46 keer
if [ $OzDefID = 2]
Ga naar gerelateerde Record[Tabel:Ontstaan Vermoeidheid; Layout: Ontstaan Vermoeidheid]
else if [$OzDefID = 3]
Ga naar gerelateerde Record[Tabel:Fuduko; Layout: Fuduko]
else ....
//en dit zo voor alle 46 mogelijke onderzoeken.
In de Ga naar gerelateerde Record moet ik de tabel kiezen uit 1 van de bestaande tabellen (drop down list), maar de layout kan ik door berekening kiezen, bijv door $LayoutNaam.
Is er niet een manier om een functie te maken, die hetzelfde doet op basis van de variabelen $tabelnaam en $layoutnaam?
Zie ook bijgevoegde screendump van het eerste deel van het script.
Question
WimT
Ik heb in mijn programma 46 verschillende onderzoeken, elk met een eigen layout. Afhankelijk van een een keuze in een koppeltabel wil ik naar de juiste layout (en tabel) gaan.
In de variabele $Layoutnaam staat de layoutnaam, en de variabele $tabelnaam bevat de tabelnaam.
Om naar de juiste layout te gaan, gebruik ik hiervoor 46 keer
//en dit zo voor alle 46 mogelijke onderzoeken.
In de Ga naar gerelateerde Record moet ik de tabel kiezen uit 1 van de bestaande tabellen (drop down list), maar de layout kan ik door berekening kiezen, bijv door $LayoutNaam.
Is er niet een manier om een functie te maken, die hetzelfde doet op basis van de variabelen $tabelnaam en $layoutnaam?
Zie ook bijgevoegde screendump van het eerste deel van het script.
5 answers to this question
Recommended Posts