Jump to content
  • 0

Scriptinstelling bij portaal

Donamd

Question

Posted

Met de Tab-Toets verplaats ik de actieve cursor naar de velden in een portaal. Als ik dit doe bij het laatste veld van een rij springt de actieve cursor naar de volgende rij.

Kan ik dit vermijden ? Ik zou de actieve cursor graag naar een button laten springen bij het verlaten van het laatste veld van een portaal rij.

Ik heb al van alles geprobeerd met de scriptinstellingen van het laatste veld en ook met de scriptinstellingen van de portaal maar ik bekom niet het gewenste resultaat.

Kan dit met FM ?

6 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Ik heb geen Fm 11, maar ik denk dat je het oplost door een scripttrigger op je laatste veld te plaatsen, bij het verlaten van het veld:

ga naar de button

script afbreken of iets dergelijks

Er zijn al een aantal posts over dit onderwerp langsgekomen over dit onderwerp.

Je moet in ieder geval voorkomen dat de cursor na het uitvoeren van het script weer terug gaat naar je laatste veld dat bij het uitvoeren van het script het actieve veld blijft.

Voor de duidelijkheid, door je laatste tab waarmee je het veld verlaat om naar het volgende veld te gaan zet je EERST een script in werking, dat uitgevoerd wordt en dan gaat de cursor naar het volgende veld.

Vr gr

Harry

• 0
Posted

Harry, Dit heb ik in allerlei vormen al geprobeerd, maar zonder resultaat.

Ik heb een voorbeeldje toegevoegd.

Bij de scriptacriveringen van het laatste veld in de portal row heb ik aangevinkt BijVerlatenObject en dan het script geselecteerd Ga naar button Toon Alles. De button heb ik vooraf een objectnaam gegeven Button_Toon_Alles. In het geselecteerde script heb ik de scriptstap vermeld : Ga naar object "Button_Toon_Alles". Dit lukt niet.

Vreemd is echter dat als ik bij scriptactiveringen de optie BijoegangObject selecteer en hier de script laat uitvoeren de cursor wel naar de button springt. Maar hier ben ik niets mee. De cursor mag pas verspringen als ik het veld verlaat en niet als ik in het veld aan kom.

Dus om de een of andere reden interpreteer ik blijkbaar BijVerlatenObject verkeerd.

Is dit een probleem van FM of doe ik iets verkeerd. Wellicht zal het wel het laatste zijn :)

Portaal.fp7

• 0
Posted

Ok, ik kijk dadelijk bij de post van Andries.

Ik heb er wel een oplossing voor gevonden, maar vind het een vreemde manier.

Doordat de gebeurtenis BijToegangObject wel functioneert heb ik bij het laatste veld een script laten uitvoeren waarmee een variabele $$Controle wordt ingesteld op 1 als het veld actief wordt.

Bij het eerste veld van de row heb ik ook een script laten activeren BijToegangObject en in dit script stel ik de vraag naar de waarde $$Controle. Als deze 1 is dan wordt de waarde terug op 0 gezet en geef ik de volgende scriptstap Ga naar Object Button_Toon_Alles.

Ik vind dit niet de mooiste oplossing, maar ze doet het wel. Als iemand anders een beter idee heeft, altijd welkom.

Portaal Oplossing.fp7