Manu Posted June 21, 2011 Posted June 21, 2011 Goede middag, Is het mogelijk om, aan de hand van de velden "Voornaam" en "Naam" een e-mail adres te genereren in de aard van voornaam.naam@firma.be? Ik had gedacht om dit via een berekening te doen : voornaam+".(punt)"+naam+"@firma.be", met als uitkomst tekst, maar alles wat ik krijg is een 0 (nul) Bedankt Manu Quote
0 Rony Rabijns Posted June 21, 2011 Posted June 21, 2011 tekst moet je concateneren via "&" en niet optellen zoals een getal. voornaam & "." & naam & "@" & firma & ".be" Quote
0 Manu Posted June 23, 2011 Author Posted June 23, 2011 Toch nog een klein probleempje in de formule; Als je een familienaam in 2 of 3 woorden ingeeft , zoals Van Bladel of Van Den Brande, worden de spaties mee opgenomen in het e-mailadres. Wat dan weer fouten geeft als je een mail wil versturen. Is hier toevallig een eenvoudige oplossing voor? Of is dit onvermijdelijk? Quote
0 Rony Rabijns Posted June 23, 2011 Posted June 23, 2011 Toch nog een klein probleempje in de formule; Als je een familienaam in 2 of 3 woorden ingeeft , zoals Van Bladel of Van Den Brande, worden de spaties mee opgenomen in het e-mailadres. Wat dan weer fouten geeft als je een mail wil versturen. Is hier toevallig een eenvoudige oplossing voor? Of is dit onvermijdelijk? wat je kan doen is : filter(email_veld;"0123456789abcdefghijklmnopqrstuvwxyzABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZ@-_.") of substitute(email_veld;" ";"") Quote
0 Manu Posted June 24, 2011 Author Posted June 24, 2011 Nu ben ik even verloren... Ik weet wel iets van FM Pro en tot nu toe lukte het allemaal maar hier ben ik even verloren. Als ik die filter of substitute toepas Filter(E_mail veld;"0123456789abcdefghijklmnopqrstuvwxyzABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZ@-_.")=Voornaam &"."&Naam & "@firma.be" krijg ik als uitkomst 0 of 1. Ik vermoed dat ik hier een fout bega, maar ik kan niet vinden dewelke. Heb al van alles geprobeerd, maar moet toch toegeven dat ik meer leek ben dan ik wil toegeven Quote
0 Rony Rabijns Posted June 24, 2011 Posted June 24, 2011 Filter(E_mail veld;"0123456789abcdefghijklmnopqrstuvwxyzABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZ@-_.")=Voornaam &"."&Naam & "@firma.be" krijg ik als uitkomst 0 of 1. het moet zijn: berekening = Filter(Voornaam & "." & Naam & "@" & firma & ".be";"0123456789abcdefghijklmnopqrstuvwxyzABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZ@-_.") Quote
0 Manu Posted June 26, 2011 Author Posted June 26, 2011 Zo zie je maar dat ik nog veel te leren heb Quote
Question
Manu
Goede middag,
Is het mogelijk om, aan de hand van de velden "Voornaam" en "Naam" een e-mail adres te genereren in de aard van voornaam.naam@firma.be?
Ik had gedacht om dit via een berekening te doen : voornaam+".(punt)"+naam+"@firma.be", met als uitkomst tekst, maar alles wat ik krijg is een 0 (nul)
Bedankt
Manu
8 answers to this question
Recommended Posts