Jump to content
  • 0

Script : pause lus - onmogelijk te onderbreken ?

Gem

Question

Posted

Hallo

Weet iemand hoe je een pause lus onmogelijk maakt te onderbreken ?

casus:

Ik heb een portaal met nota's. Elke portaalregel (=nota) bevat een knop met volgend script om de gerelateerde nota te bekijken (en dus niet te wijzigen).

Ik wens dus vlug een kijkje te nemen naar de nota en niet te navigeren naar de nota, want anders moet ik een "back" button voorzien naar de juiste regel in mijn portaal.

Go to Related Record [ From table: “NOTAS”; Using layout: “NOTAS” (NOTAS) ]
[ Show only related records ]
Pause/Resume Script [ Duration (seconds): 5 ]
Go to Layout [ original layout ]
Go to Object [ Object Name: "per klant" ]
Show All Records
Exit Script [ ]

Hoe kan ik nu ervoor zorgen dat men niet in de mogelijkheid is om een ander script te activeren (op de gerelateerde nota) tijdens die 5 seconden lus ?

Want nu kan ik bijvoorbeeld tijdens de 5sec lus en op de gerelateerde nota een knop activeren die mij naar het hoofdmenu brengt en dus mijn eerste script onderbreekt maar dus niet verlaat.

Iemand ?

7 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

ik denk dat je dan in elk script van die bepaalde layout de eerste regel iets zal moeten van

if(get(scriptname)= script)

exit script

end if

Steven

• 0
Posted

Misschien heb je iets aan het volgende.

Je kunt met een button in je portaalregel een aangepast dialoogvenster doen tonen.

Hierin kun je middels berekening eenvoudig alle gegevens uit de portaalregel tonen die je wilt.

Het enige dat men verder vanuit dit scherm kan is teruggaan naar het originele scherm.

Als je ook nog naar de laatst gebruikte portaalrij terug wilt gaan voeg je twee scriptstappen toe.

Zie voorbeeldje:

variabele instellen get portaalrijnummer

aangepast dialoogvenstyer tonen

ga naar portaalrij "variabele"

Vr gr

Harry

• 0
Posted

Ja inderdaad ook mogelijk al wordt dit wel moeilijk als je een complete layout met tabellen wil weergeven.

Ik denk van een layout View op te zetten waarna ik uit verwijs via mijn portaalregels. Deze layout zou dan geen enkele button hebben waardoor het ook onmogelijk is dat de gebruiker doorklikt naar een ander script. Na 5 sec. keert het script dan terug naar zijn portaal regel.

De Layout View zou dan een afgeroomde kopij zijn van de layout edit van bv een offerte of bon.

Toch bedankt voor het idee.

• 0
Posted

Ik zou het zo doen:

Zet voor de pause de volgende commando's neer:

Allow User Abort op Off

Set Error Capture op ON

De pause is dan niet met de Esc. toets te onderbreken door de gebruiker.

Indien gewenst kan je de statusbalk ook nog even laten verdwijnen, dan weet je zeker dat de gebruiker helemaal niets meer kan doen.

De pause is te onderbreken door een knop op de layout, waar je een script activeert waarin het vervolg is opgenomen.

Je kan bij de definitie van de knop aangeven wat er met de bestaande scripts moet gebeuren, waaronder "Exit".

Je weet dan zeker dat het bestaande script wordt afgebroken en je verder gaat met het script onder de knop.

Overigens hebben de Enter of Return toets geen invloed in deze constructie. De gebruiker moet echt op de knop drukken met de muis.

(of via Tab control de knop activeren + Enter, ook een mogelijkheid)

• 0
Posted

Of je toont het geheel tijdelijk in een popup window. (show in Window)

Met Allow User Abort op Off, en de Status area locked en hide is het onmogelijk om 'weg te klikken'.