Jump to content
  • 0

IWP & externe bestanden

dialogica

Question

Posted

Ik heb op een FMSA11 een kleine toepassing draaien waarbij een 6-tal mensen binnen de organisatie permanent hun activiteiten aan elkaar bekend maken. Eigenlijk een logboek/dagboek.

De DB is toegankelijk via IWP.

Nu krijg ik de vraag om de mogelijkheid te voorzien dat op elke logboek-entry (= record) kan verwezen worden naar bestanden (.doc - .pdf ) die ergens op de lokale gedeelde volumes staan.

Wie het logboek consulteert, zou die gelinkte bestanden dan moeten kunnen consulteren door ze aan te klikken - creator applicatie opent - en voilà.

Kan dat in IWP zonder/met plugin?

Alvast bedankt voor een paar tips.

1 answer to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Je zal dat met een container veld moeten doen. In het container veld sla je dan een referentie naar het bestand op.

Als je dan het containerveld op je layout zet, zal FIleMaker er in de IWP omgeving automatisch een download link van maken (let op, de gebruiker download het document, en de wijzigingen worden dus niet op de server opgeslagen).

Voor het uploaden zal je naar CWP moeten gaan, anders weet ik niet hoe je makkelijk kan uploaden in IWP.