Dynare Posted June 23, 2011 Posted June 23, 2011 Hallo Ik zit met een probleem met een script schrijven. Ik heb meerdere checkboxen Ik wil dat als ik op de checkbox klik hij automatisch de waarden 1 krijgt en als ik hem uit klik de waarde 0 Want zoals ik het nu heb als ik checkbox uit zet krijgt het veld de waarde 'Null' en dat is niet de bedoeling ik wil dit niet met 2 checkboxen doen, Zie voorbeeld hieronder. [] ingeleverd [] Afgehandeld hoe kan ik dit oplossen? Quote
0 Rony Rabijns Posted June 23, 2011 Posted June 23, 2011 zo ongeveer : if checkbox-veld setfield(checkbox-veld) = 0 else setfield(checkbox-veld) = 1 endif Quote
0 Dynare Posted June 23, 2011 Author Posted June 23, 2011 IK had eigenlijk iets anders in gedachte meer van en dan met script trigger wanneer de checkbox wordt aangeklikt als ik er op klik en het is 1 maakt die er 0 van en als die 0 is maakt die er 1 van. Quote
0 Ari Posted June 23, 2011 Posted June 23, 2011 (edited) Geef je veld een automatische veldwaarde: if ( checkbox = "" ; 0 ; 1 ) Vergeet niet 'niet evalueren als alle velden leeg zijn' uit te vinken! Maak een valuelist 'boolean' aan met de waarde 1 en koppel deze aan je checkbox Maak een script gotofield [] en koppel deze aan je checkbox bij toegang object Edited June 23, 2011 by Guest Quote
0 trikke Posted June 23, 2011 Posted June 23, 2011 if checkbox-veld setfield(checkbox-veld) = 0 else setfield(checkbox-veld) = 1 endif Maak er een button van die een set field stap doet: Set Field ( checkbox-veld ) = Case ( checkbox-veld = 1 ; 0 ; 1 ) Quote
0 Dynare Posted June 23, 2011 Author Posted June 23, 2011 oke ik heb die dat allemaal gedaan maar dan blijf ik error krijgen veld moet nummeriek zijn. Quote
0 Ari Posted June 23, 2011 Posted June 23, 2011 Het nadeel van een button is dat je dan niet meer op het veld kunt zoeken Quote
0 JeanWM Posted June 24, 2011 Posted June 24, 2011 Het nadeel van een button is dat je dan niet meer op het veld kunt zoeken Gebruik geen data input layout als search layout. Quote
0 Ari Posted June 24, 2011 Posted June 24, 2011 Dat is nou het leuke van het forum dat je door gewoon door te discusseren weer tot nieuwe inzichten komt. Bedankt voor de tip Jean. Zelf zorg ik er altijd voor dat de layout in de seachmode een andere achtergrondkleur krijgt. Een gebruiker is immers gewend aan de inputlayout en zal hierin het gemakkelijkst zijn weg vinden. Denk ook eens aan alle portalen waarop gezocht kan worden. Moet je dan een de complete layout gaan kopiëren en velden alleen toegankelijk maken in de searchmode? Quote
0 trikke Posted June 24, 2011 Posted June 24, 2011 Het nadeel van een button is dat je dan niet meer op het veld kunt zoeken Gebruik geen data input layout als search layout. Als je geen andere layout wil gebruiken voor zoeken, dan kan je je script laten testen op window mode. If [Get ( WindowMode ) = 0] Set Field ( checkbox-veld ) [ Case ( checkbox-veld = 1 ; 0 ; 1 ) ] Else Set Field ( checkbox-veld ) [ 1 ] End If Quote
Question
Dynare
Hallo
Ik zit met een probleem met een script schrijven.
Ik heb meerdere checkboxen
Ik wil dat als ik op de checkbox klik hij automatisch de waarden 1 krijgt
en als ik hem uit klik de waarde 0
Want zoals ik het nu heb als ik checkbox uit zet krijgt het veld de waarde 'Null' en dat is niet de bedoeling
ik wil dit niet met 2 checkboxen doen, Zie voorbeeld hieronder.
[] ingeleverd
[] Afgehandeld
hoe kan ik dit oplossen?
9 answers to this question
Recommended Posts