Jump to content
  • 0

IWP en records in gebruik

Johnny

Question

Posted

Op dit moment loopt er een IWP sessie op mijn server, waarbij gebruikers inloggen om een zoek te doen naar hun eigen record. Zodra ze hebben ingelogd kunnen ze hun record inzien en aanpassen op de velden die daarvoor openstaan.

Dat loopt redelijk goed. Echter sommige gebruikers klagen over een foutmelding die aangeeft dat hun record reeds in gebruik is. Pas na enig opnieuw proberen komen ze erin. Het zoeken verloopt via twee globalen. Zodra de inhoud van de twee globalen wordt herkend kom je op de record waar je moet zijn.

Wie heeft enig idee waarom deze foutmelding zich af en toe voordoet?

7 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Als je gebruikers hun zoek doen in een layout, dan doen ze dit ook in een record van een tabel.

Als nu een tweede gebruiker ook een zoek doet gebruikt hij tegelijkertijd hetzelfde record en dat kan niet.

• 0
Posted

Ik heb een speciale openingstabel gemaakt met een afgesloten layout, voor iedere gebruiker die binnenkomt wordt hierin automatisch een record aangemaakt middels een openings script, van waaruit hij met knoppen naar zijn gekozen record gaat.

Je kunt in dit record natuurlijk ook gegevens opslaan als inlogtijd en gekozen knop ed.

• 0
Posted

Ik zet gebruikers, na een generiek inlogscherm zonder velden, meteen in de zoekmodus zodat ze met een login en wachtwoord in de record worden gezet waar ze actief mogen zijn. Werkt tot nu toe zonder storingen.

• 0
Posted

Nee, dat gaat goed, het zoeken kan door meer gebruikers tegelijk gebeuren, een record wordt door de zoekmodus niet gewijzigd. Pas als twee gebruikers in dezelfde record arriveren gaat de eerste die een veld muteert voor op de ander. Maar zo hoort het ook.