Jump to content
  • 0

Snelheid Portal Windows?

burggraaf

Question

Posted

Heb een appllicatie met een heel aantal tabellen. De basis van de diverse layouts is een tab met een portal en een tab met de recordweergave van een geselecteerd record uit de portal. Switch ik wat heen en weer en kom op de tab met de portal dan moet je secondes wachten voor je weer wat kunt doen. Je krijgt zelfs de melding met Filemaker reageert niet. Op zich loopt het niet vast maar is behoorlijk storend.

Het internet afstruindend kwam ik ergens tegen dat het mogelijk een Filemaker Windows probleem is. Dus wat doe je dan? Je start je Mac en gaat daar een beetje zitten stoeien. En wat blijkt: inderdaad daar doet het probleem zich niet voor. Nu hoor ik alle Mac gebruikers al roepen... Maar... daar los ik het niet mee op, het moet in een Windows omgeving werken.

Omdat ik het format niet wil loslaten i.v.m. de opmaak van de layouts en wat er omheen zit is mijn vraag: Heeft iemand hier ervaring mee? En mogelijk een goede workarround of suggestie?

8 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Heb je veel unstored calculations in je portalen staan? En hoe laat je het ene record zien? De methode die ik altijd gebruik en nooit problemen geeft is dat ik bij het aanklikken van een portaalrij het ID in een global zet. Het gerelateerde record vanuit de global wordt vervolgens getoond

• 0
Posted

Het maakt niet uit of er unstored calculatons in de portal staan, dit heb ik al getest. Wel of niet, het gedrag blijft hetzelfde. Ik gebruik een 'normale' gtrr scipt-stap.

Waarom zet jij het id eigenlijk eerst in een global?

• 0
Posted

Ik zet het niet eerst in een global en dan vervolgens een gtrr commando maar ik zet het ID alleen in een global en in mijn relatiegrafiek staat een relatie naar het gerelateerde record vanuit de global. Wel even zorgen dat bij het switchen naar een ander hoofdrecord de global wordt leeggemaakt

• 0
Posted

Ik begrijp dat je meerdere portals op een layout hebt staan waarvan sommige ook nog eens aan elkaar gerelateerd zijn. Probeer eens 1 voor 1 een portal weg te halen zodat je de boosdoener boven krijgt. Wellicht zie je dan ook waarom het vertraagt