Jump to content
  • 0

map openen via filemaker

pascalvandermeulen

Question

Posted

Hallo,

ik heb een database opgezet voor onze dossiers. Iedere klant heeft een uniek nummer. Op mijn mac heb ik dus een map staan klanten en daarin de mappen met gewoon de nummers van de klanten bvb map 100 is voor klant vandermeulen.

Als ik dan via mijn database zoek op vandermeulen, krijg ik meteen zijn gegevens en zie ik ook in welke map of dossiernummer deze klant heeft.

Nu is mijn vraag kan ik door bvb te klikken op dat dossiernummer in mijn filemakerrecord ervoor zorgen dat deze map op mijn mac meteen wordt geopend.

Indien ja kan men dan eens stap voor stap uitleggen hoe je dat moet doen

mvg

Pascal Vandermeulen

9 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Als ik je goed begrepen heb wil je een map openen buiten filemaker.

Je kunt dit automatiseren met Applescript en Automator.

Met Applescript kun je verschillende handelingen "opnemen", dit maakt een script dat je met copy en paste in een filemaker scriptregel kunt plakker. (Applescript uitvoeren).

Met Automator kun je een reeks handelingen in de computer laten uitvoeren.

Met applescript kun je het Automator script laten uitvoeren.

Je moet met eea wat gaan stoeien dan zie je vanzelf de mogelijkheden.

Vr gr

Harry

• 0
Posted

Misschien gaat het nog wel sneller als je op je Mac 'Spotlight' het nummer laat zoeken.

Wanneer je in je FileMaker database het gewenste nummer gevonden hebt, toets je de combinatie 'Command' + 'Spatiebalk'.

Dit opent het Spotlight zoekvenster rechtsboven in je scherm. Voer het klantnummer in en 'Enter'.

Het zoekresultaat (i.e. jouw map) kun je ook weer openen met een 'Enter'

Ik open op deze manier al mijn programma's, gaat veel sneller dan navigeren naar het gewenste programma en dan dubbelklikken.

JJ

• 0
Posted

dank voor de reactie.

Is het niet zo als ik werk via dit script hij dan iedere keer dezelfde map zal openen en niet juiste map overeenstemmend met het dossier?

via spotlight. Dossiermappen staan op een server en daar zoekt spotlight niet

nog andere oplossingen?

mvg

Pascal

• 0
Posted

dank voor de uitleg, ben al een hele stap verder, alleen als ik je script kopieer en plak in mijn bestand

ik verander er folder_name door dosnr:

dan krijg ik de melding dat hij het script niet kan vinden.

Weet je wat ik hiervoor moet doen om het werkend te krijgen?

mvg

Pascal

• 0
Posted

het script heb ik ondertussen al werkende gekregen, alleen krijg ik nu de melding dat de localhost niet kan gevonden worden.

Bij jou fp werkt het wel met die linken, als ik diezelfde linken plak in mijn doc vindt hij de host niet. Sla ik iets over?

mvg

Pascal

• 0
Posted
het script heb ik ondertussen al werkende gekregen, alleen krijg ik nu de melding dat de localhost niet kan gevonden worden.

Bij jou fp werkt het wel met die linken, als ik diezelfde linken plak in mijn doc vindt hij de host niet. Sla ik iets over?

mvg

Pascal

Waarschijnlijk. Van hier kan ik dat niet zien he...