Jump to content
  • 0

Invoerlijst verwijderen

Donamd

Question

Posted

Bestaat er een mogelijkheid om te controleren waar in een toepassing een bepaalde invoerlijst wordt gebruikt ?

Ik heb het al wel eens aan de hand gehad dat ik bij het maken van mijn toepassing de verkeerde invoerlijst verwijder, met alle gevolgen van dien.

Bij het verwijderen van een veld in de tabellen word ik er attent op gemaakt dat dit veld gebruikt wordt in een bepaald script en vraagt dan ter bevestiging voor het al dan niet te verwijderen.

Tijdens het maken van mijn toepassing experimenteer ik nog al wat met de verschillende mogelijkheden van invoerlijsten, waardoor ik denk na verloop van tijd een bepaalde invoerlijst niet nodig te hebben, maar blijkt dat deze bij een andere layout wel gebruikt werd.

Iemand hiervoor een idee ?

5 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

met FileMaker Pro Advanced kan je een DDR (Database Design Report) maken, waarbij je kan nakijken waar een waardelijst wordt gebruikt.

Je hebt twee opties: een HTML of XML bestand als output. Het HTML bestand is direct leesbaar, maar is minder accuraat dan het XML bestand. Om het XML bestand in te lezen bestaan er tools zoals Inspector: http://www.beezwax.net/solutions/inspectorPro. Dit soort tools zijn een "must-have" voor elke FileMaker ontwikkelaar.

• 0
Posted

@Andries

Intussen heb ik de DDR gemaakt en merk ik via HTML inderdaad op welke invoerlijsten er niet meer gebruikt worden. Deze kan ik nu gerust verwijderen.

Het programma van Beezwax zal zeker zijn meerwaarde kennen, maar ik vind de investering van 495 $ nogal aan de hoge kant voor mij als niet professionele ontwikkelaar. Zijn er nog alternatieven die goedkoper zijn ?

Alleszins toch bedankt voor de info.