Jump to content
  • 0

Selecteren met keuzelijst van een gerelateerde tabel

Donamd

Question

Posted

Bij mijn toepassing ben ik niet helemaal tevreden met de mogelijkheid die ik maak om in sommige gevallen een selectie van gegevens te laten gebeuren. Ik kom steeds weer dezelfde problemen tegen als ik via een keuzelijst een selectie wil doen van gegevens uit een gerelateerde tabel.

Ter verduidelijking heb ik een voorbeeldje toegevoegd maar leg het hierbij ook nog even uit.

Het probleem bij dit voorbeeld zit bij de selectie van de klant. Graag zou ik de klant willen selecteren op basis van het Klant_ID en ook op basis van Klant_Naam met een keuzelijst.

De selectie op basis van Klant_ID is geen probleem. Dit heb ik gedaan via een relatie tussen de tabel Werven en Klanten op basis van het Klant_ID.

Bij de gegevens van de werven had ik gedacht om enkel het veld Klant_ID te bewaren, zodoende dat als er een wijziging gebeurt in de tabel Klanten deze in de toekomst eveneens getoond wordt bij de werven bij de betreffende klant_ID. Bijgevolg zou de naam hiervan getoond dienen te worden op basis van het Klant_ID.

Kan iemand me hiermee verder op weg helpen ?

Oefening.fp7

1 answer to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Ik heb intussen nog eens de help doorgenomen van relaties en heb met een veelzijdige relatie het probleem kunnen oplossen.

Het aangepaste voorbeeldje heb ik hierbij toegevoegd.

Is dit de correcte manier om dit op te lossen of zijn er betere wegen ?

Oefening.fp7