Jump to content
  • 0

Dupliceren Tabel

Zeehond

Question

Posted

Hallo,

Ik ben bezig met een Filemaker applicatie en nu heb ik van een tabel een kopie nodig.

Is er een mogelijkheid om dit simpel te doen of moet ik handmatig de tabel opnieuw aanmaken (velden benoemen en eigenschappen/opties definiëren enz.)

alvast bedankt,

Rik

7 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Manage > Database > Tables

Tabel selecteren, Copy > Paste (ctrl-c + ctrl-v), nu heb je een kopie van de tabel incl. alle data definities.

Als je ook je data wilt kopiëren zal je een klein import scriptje moeten maken die de data kopieert naar de andere tabel.

• 0
Posted

Hallo Jeroen,

Bedankt voor je snelle reactie maar ik krijg het niet voor elkaar.

Als in ga naar Bestand -> Beheren -> Database

en dan het tabblad Tabellen open

lukt het me niet om door middel van Ctrl+c / Ctrl+v een duplicaat van de tabel te maken...

het is wel de bedoeling dat de tabel binnen dezelfde database blijft. ik heb ook geprobeerd om tabellen tussen 2 databeses op deze manier te kopieren maar dat lukt ook niet.

is er nog een optie?

Groet,

Rik

• 0
Posted

Hmm raar, bij mij werkt dit prima... hetzelfde voor velden binnen de tabel etc. Kan het zijn dat het een tabel is op basis van een externe databron? Want dan kan je in je relationship diagram een extra tabel toevoegen door op Toevoegen te drukken en opnieuw dezelfde tabel te selecteren. FileMaker maakt dan een nieuwe schaduw tabel voor jou aan.

• 0
Posted

Ik zie geen probleem (zie bijlage, bij mij werkt het prima), ik gebruik FileMaker Pro Advanced 11 mocht dit uitmaken. Het werkt zowel via ctrl c / ctrl v als een tabel selecteren uit de lijst met beschikbare tabellen (niet de relationship graph!) als via de knop copy/paste.

test.fp7

• 0
Posted

Misschien is dat het probleem, ik werk op kantoor met FM pro 11....

ik ga dit thuis eens proberen...

in iedergeval bedankt voor je tijd!