Zeehond Posted July 21, 2011 Posted July 21, 2011 Hallo, Ik ben bezig met een Filemaker applicatie en nu heb ik van een tabel een kopie nodig. Is er een mogelijkheid om dit simpel te doen of moet ik handmatig de tabel opnieuw aanmaken (velden benoemen en eigenschappen/opties definiëren enz.) alvast bedankt, Rik Quote
0 Jeroen de Wit Posted July 21, 2011 Posted July 21, 2011 Manage > Database > Tables Tabel selecteren, Copy > Paste (ctrl-c + ctrl-v), nu heb je een kopie van de tabel incl. alle data definities. Als je ook je data wilt kopiëren zal je een klein import scriptje moeten maken die de data kopieert naar de andere tabel. Quote
0 Zeehond Posted July 21, 2011 Author Posted July 21, 2011 Hallo Jeroen, Bedankt voor je snelle reactie maar ik krijg het niet voor elkaar. Als in ga naar Bestand -> Beheren -> Database en dan het tabblad Tabellen open lukt het me niet om door middel van Ctrl+c / Ctrl+v een duplicaat van de tabel te maken... het is wel de bedoeling dat de tabel binnen dezelfde database blijft. ik heb ook geprobeerd om tabellen tussen 2 databeses op deze manier te kopieren maar dat lukt ook niet. is er nog een optie? Groet, Rik Quote
0 Jeroen de Wit Posted July 21, 2011 Posted July 21, 2011 Hmm raar, bij mij werkt dit prima... hetzelfde voor velden binnen de tabel etc. Kan het zijn dat het een tabel is op basis van een externe databron? Want dan kan je in je relationship diagram een extra tabel toevoegen door op Toevoegen te drukken en opnieuw dezelfde tabel te selecteren. FileMaker maakt dan een nieuwe schaduw tabel voor jou aan. Quote
0 Zeehond Posted July 21, 2011 Author Posted July 21, 2011 Nee, het is een interne tabel. Ik heb het ook met een test bestandje geprobeerdmaar zonder resultaat. test.fp7 Quote
0 Jeroen de Wit Posted July 21, 2011 Posted July 21, 2011 Ik zie geen probleem (zie bijlage, bij mij werkt het prima), ik gebruik FileMaker Pro Advanced 11 mocht dit uitmaken. Het werkt zowel via ctrl c / ctrl v als een tabel selecteren uit de lijst met beschikbare tabellen (niet de relationship graph!) als via de knop copy/paste. test.fp7 Quote
0 Zeehond Posted July 21, 2011 Author Posted July 21, 2011 Misschien is dat het probleem, ik werk op kantoor met FM pro 11.... ik ga dit thuis eens proberen... in iedergeval bedankt voor je tijd! Quote
0 andries Posted July 21, 2011 Posted July 21, 2011 kopieren van tabellen gaat alleen met de Advanced versie. Quote
Question
Zeehond
Hallo,
Ik ben bezig met een Filemaker applicatie en nu heb ik van een tabel een kopie nodig.
Is er een mogelijkheid om dit simpel te doen of moet ik handmatig de tabel opnieuw aanmaken (velden benoemen en eigenschappen/opties definiëren enz.)
alvast bedankt,
Rik
7 answers to this question
Recommended Posts