rmw Posted July 28, 2011 Posted July 28, 2011 Gewoon even iets tegen jullie aanhouden. Geen idee of het als bug of feature moet worden gezien. Op mijn werkmachine (MacBook Pro, i7, 8GB, MacOSX 10.6.8 ) heb ik voor voorkomende gevallen een FMServer installatie gedaan. Soms moet ik wat databases hosten en bewerken, maar meestal niet. Dus na de databases te hebben gehost en mijn ding te hebben gedaan, ga ik naar de admin console en stop zowel de database server als iwp. Daarmee is FMServer volgens mij uitgeschakeld en kan ik verder met andere dingen. Maar.... Als ik in Activiteitenweergave kijk, maakt FMServer zich vrolijk eigenaar van ca. 250MB werkgeheugen. Plus nog ongeveer 500MB virtueel geheugen. Het proces heet java en de eigenaar is fmserver. Waarom? Ik heb uitgezet dat bij herstart de database server automatisch moet worden gestart. Ook IWP start niet vanzelf. Wat kan ik nog meer uitzetten zodat FMServer echt niks meer staat te doen? Of is de-installatie de enige optie? rmw Quote
0 Pieter Claerhout Posted July 28, 2011 Posted July 28, 2011 Je kan de volledige filemaker server platleggen via Terminal als je wil: sudo launchctl stop com.filemaker.fms Om hem daarna terug te start, dan voer je het volgende commando uit: sudo launchctl start com.filemaker.fms De database server en web publishing engine stoppen vanuit de Admin Console laat de FileMaker Admin server nog draaien... Dat verklaart waarom je nog steeds processen zie van FileMaker. PS: dit is eigenlijk in Mac termen wat je onder Windows doet met de FileMaker Server service stoppen en starten. Groeten, pieter Quote
0 rmw Posted July 28, 2011 Author Posted July 28, 2011 Een dag niks geleerd is een dag niet geleefd... Dank voor de info. rmw Quote
Question
rmw
Gewoon even iets tegen jullie aanhouden.
Geen idee of het als bug of feature moet worden gezien.
Op mijn werkmachine (MacBook Pro, i7, 8GB, MacOSX 10.6.8 ) heb ik voor voorkomende gevallen een FMServer installatie gedaan.
Soms moet ik wat databases hosten en bewerken, maar meestal niet.
Dus na de databases te hebben gehost en mijn ding te hebben gedaan, ga ik naar de admin console en stop zowel de database server als iwp.
Daarmee is FMServer volgens mij uitgeschakeld en kan ik verder met andere dingen.
Maar....
Als ik in Activiteitenweergave kijk, maakt FMServer zich vrolijk eigenaar van ca. 250MB werkgeheugen. Plus nog ongeveer 500MB virtueel geheugen.
Het proces heet java en de eigenaar is fmserver.
Waarom?
Ik heb uitgezet dat bij herstart de database server automatisch moet worden gestart. Ook IWP start niet vanzelf.
Wat kan ik nog meer uitzetten zodat FMServer echt niks meer staat te doen?
Of is de-installatie de enige optie?
rmw
2 answers to this question
Recommended Posts