Toetie Posted July 30, 2011 Posted July 30, 2011 Hallo allen, Ik heb hetvolgende vraagje: Via een gerelateerde tabel wil ik de id Waarden ophalen van de tabel. De waarden in de 1e tabel zijn globale waarden. Hierin moet de hoogste id komen van de gerelateerde tabel. Ik ben aan het proberen geweest met de "get" functies en met "max" maar kom niet echt tot een resultaat. Kan iemand hiermee op weg helpen? Thanks Steven Quote
0 peerke Posted July 30, 2011 Posted July 30, 2011 Het werkt wel met de max functie, samen met een X relatie. Elk record van de ene tabel heeft een relatie met elk record van de andere. Dit voorbeeld is lopend. Als je het in een global wil zetten moet je even scripten met veld instellen. gr, Peerke voorbeeld.fp7.zip Quote
0 Toetie Posted August 6, 2011 Author Posted August 6, 2011 Bedankt Peerke, Het was inderdaad de X relatie die ik nog in orde moest brengen. Nu werkt het perfect ! Bedankt Steven Quote
Question
Toetie
Hallo allen,
Ik heb hetvolgende vraagje:
Via een gerelateerde tabel wil ik de id Waarden ophalen van de tabel.
De waarden in de 1e tabel zijn globale waarden. Hierin moet de hoogste id komen van de gerelateerde tabel.
Ik ben aan het proberen geweest met de "get" functies en met "max" maar kom niet echt tot een resultaat.
Kan iemand hiermee op weg helpen?
Thanks
Steven
2 answers to this question
Recommended Posts