grindeltje Posted July 30, 2011 Posted July 30, 2011 Beste , ik ben net begonnen met een zaak ik doe laswerken nu had ik graag een database voor mijn offertes en facturen ik heb een voorbeeld op fm gevonden maar er zit geen offerte bestand in ook geen tijdsregistetie en projecten enzo voort nu had ik graag dat aangepast maar helaas ontbreekt me de tijd om een cursus te volgen om dit programma te leren ` kan iemand me helpen ? groetjes mario Quote
0 pjotter Posted July 31, 2011 Posted July 31, 2011 ALs je net begonnen bent is het dan niet verstandiger om dit voorlopig even in words en excel te doen totdat je een werkend systeem hebt met filemaker pro? Daar zijn volop werkende voorbeelden voor te vinden als beginner. Ondertussen kun je met filemaker pro aan de slag . succes Quote
0 grindeltje Posted July 31, 2011 Author Posted July 31, 2011 ik heb invulbladen in excel dat is geen probleem maar de boekhouder wil alles mooi op een blad alles genummerd gesorteerd en alles snel terugvinden een stochlijst beheer enz, dus ben ik op zoek gegaan en heb een sjabloon gevonden van fm facturen ik was er zo van weg echt knap dat ik ook iets in deze richting zoek graag had ik ook offertes en tijdregistratie en aankoop ezo zoiets in de stijl van de custumcrm maar dan zonder hun reclame op de outprints maar de mijne dit sjabloon houd bijna alles in wat ik graag ook zou willen . Quote
0 grindeltje Posted July 31, 2011 Author Posted July 31, 2011 ik ben van excel naar winfakt over gegaan dit werkt ook zeer goed en gemakkelijk maar als je tijdregistratie of een offerteberekening of aankopen wil invoeren moet je modules aankopen om uit te berieden en die zijn heel duur daar ik de fm heb gezien wat hij kan en mogelijk is had ik graag daar iets in gedaan Quote
0 Heckle Posted July 31, 2011 Posted July 31, 2011 Misschien moet FM Startingpoint eens bekijken in denk dat dat wel aan je eisen zal voldoen. gewoon even googelen Quote
0 pjotter Posted July 31, 2011 Posted July 31, 2011 knipzoiets in de stijl van de custumcrm maar dan zonder hun reclame op de outprints maar de mijne dit sjabloon houd bijna alles in wat ik graag ook zou willen . Misschien eens contact opnemen met de maker die kan een versie voor jou maken zonder de reclame zal niet zo'n probleem zijn lijkt me. Quote
0 grindeltje Posted July 31, 2011 Author Posted July 31, 2011 ik heb bij fm starting point gezien ziet er heel degelijk uit maar alles int engels kan iemand me vertellen hoe ik alles int nederlands kan zette of bestaat er een handleiding voor dummy's Quote
Question
grindeltje
Beste ,
ik ben net begonnen met een zaak ik doe laswerken
nu had ik graag een database voor mijn offertes en facturen
ik heb een voorbeeld op fm gevonden maar er zit geen offerte bestand in ook geen tijdsregistetie en projecten enzo voort
nu had ik graag dat aangepast maar helaas ontbreekt me de tijd om een cursus te volgen om dit programma te leren `
kan iemand me helpen ?
groetjes
mario
6 answers to this question
Recommended Posts