Jump to content

Pull down menu activeert script!

Recommended Posts

Posted

Op mijn i-strooptochten naar leuke scripts kwam ik (al weer tijdje geleden) dit script tegen waar ik een beetje aan heb gesleuteld.

Aangezien ik hem nu weer uit de kast haal, wil ik hem het forum niet onthouden.

Volgens mij staat ie er nog niet op.

Maak een veld aan. MENU (tekst)

Maak een valuelist aan met twee waarden: MENU_ITEM1 en MENU_ITEM2

Waarden valuelist toevoegen aan MENU veldje.

Maak het volgende script aan:

Onderbreken door gebruiker toegestaan [uit]

Foutafvanging instellen [Aan]

Ga naar veld [MENU]

[selecteren/uitvoeren]

Script onderbreken/hervatten ["0:00:01"]

If[MENU=MENU_ITEM1]

Veld instellen [MENU, "MENU_ITEM1"]

# voeg hier je eerste script in

End if

If[MENU=MENU_ITEM2]

Veld instellen [MENU, "MENU_ITEM2"]

# voeg hier je tweede script in

End if

#

Record/verzoek afsluiten

PS

In dit script wordt de gekozen waarden weer teruggestopt in het veld.

Je kan natuurlijk ook 1 label aan het menu geven.

Haal de twee regels Veld instellen... weg.

Voeg na # in: Veld instellen[MENU, ""]

En plak een tekstje op het veld.

Let er wel op dat het veld transparant moet zijn anders zie je de tekst niet!

Veel plezier.

• 4 months later...
Posted

Arnoud, ik ben pas lid en ik zoek al tijden naar een zgn. pull down menu in de gemaakte database. Is het mogelijk om binnen je database met een pijltje naar het volgende menu te gaan? Dus niet in de menubalk zelf, maar in het invoerscherm.

Ik heb nl dat scriptje van jou uitgeprobeerd, maar dat is niet precies wat ik bedoel, hopelijk begrijp je mij of wellicht iemand anders op dit forum.

Posted

Op zich kan een pulldown geen script activeren, tenzij je een exit-field plugin gebruikt. Heb ik trouwens nog nooit gebruikt, misschien Sanne?

Je kan het echter wel relationeel oplossen...

Zorg er voor dat nadat je een veld een bepaalde waarde hebt gegeven via een pulldown bijv., een calculatieveld de waarde 1 krijgt in plaats van 0.

Als je dan een (interne) relatie maakt tussen een global die je een waarde van 1 geeft en dit calculatieveld en je plaatst een portal op je scherm op basis van deze relatie dan kan je in deze portal allerlei veldjes plaatsen die pas zichtbaar worden zodra de 1 = 1 relatie gelegd is.

Als dit is wat je bedoeld dan zijn er op dit forum wel voorbeeldjes van te vinden.

Anderen nog meer ideetjes?

• 2 months later...
Posted
Arnoud, ik ben pas lid en ik zoek al tijden naar een zgn. pull down menu in de gemaakte database. Is het mogelijk om binnen je database met een pijltje naar het volgende menu te gaan? Dus niet in de menubalk zelf, maar in het invoerscherm.

Ik heb nl dat scriptje van jou uitgeprobeerd, maar dat is niet precies wat ik bedoel, hopelijk begrijp je mij of wellicht iemand anders op dit forum.

Een wat erg late reaktie :

ik ben de laatste tijd aan de slag met de Events-plugin van Waves In Motion. (http://www.wavesinmotion.com) Die activeert een script bij het verlaten van een veld. Ik gebruik die nu om Pull-Down menu`s te maken, die ook met de pijltjes gestuurd worden.