Jump to content
  • 0

Font gebruik op iPad

Lutmers

Question

Posted

Beste Mensen,

Ik heb toch maar eens Filemaker Go voor mijn iPad 2 gedownload. Wil nu een mooi appje maken, maar merk gelijk dat velden erg 'lelijk' groot worden (2 regels wit ipv 1) op het moment dat je ze op de iPad selecteert. Is er een manier om dit tegen te gaan? Moet ik bepaald lettertype gebuiken?

Dank,

Jeroen

6 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Sorry, in Amerika oplossing (usual work around) al gevonden.... scrollbar toevoegen aan het veld en dan maar één regel hoog zetten!!

gr. Jeroen

• 0
Posted

Ik kom meer slordigheidjes tegen. Het uitlijnen van gecentreerde velden (vooral verticaal) werkt niet zo precies als op de PC.

Of dat het font anders is dan op de PC, of dat de uitlijningsprincipes iets anders zijn...

• 0
Posted

Beste mensen,

blijkbaar is dit nog steeds niet verholpen ?

Bij het selecteren van een veld op de ipad/iphone wordt het nog steeds groter ?

gr. Bruno

• 0
Posted

Ik gebruik grotere hoogtes voor invoervelden.

In versie 10 kreeg ik met de standaard hoogtes grote problemen in verband met IWP. Dat zag er niet goed uit en werkte erg slordig.

Door daar de invoervelden 1 tik hoger te maken, werd dat op IWP hardstikke mooi opgelost.

Nu blijkt dat in Go ook redelijk het geval te zijn. Je ziet nu in elk geval beter dat er half onder het veld het volgende veld zit, waardoor de gebruiker begrijpt wat er gebeurt.

Doordat ik de veldnamen ook in een kader plaats, blijft duidelijk op welk veld ik aan het invoeren ben.

Met het in gebruik nemen van IWP en nu dus ook Go, maak ik veel grotere knoppen en invoervelden.

Dat vreet ruimte, maar de gebruiker blijkt het zeer te waarderen. De schermen worden minder volgepropt met informatie.

Het houdt wel in dat het soms flink puzzelen is om het werkbaar te maken, maar het loont vrijwel altijd de moeite.

En toen kwam de iPhone... Less is more, een hele mooie ervaring om dat perfect te krijgen.

Om het eens te ervaren, ga naar www.printcmr.nl en download dat ding maar eens op de iPad of iPhone.