kwajong Posted August 6, 2011 Posted August 6, 2011 Hallo ik wil graag een invoerveld maken met zo'n driehoekje er naast als je er op klikt dat je een keuze kan maken uit een aantal standard opties is dit mogelijk in filemaker zo ja wie kan me vertellen hoe? Quote
0 Theo Tromp Posted August 6, 2011 Posted August 6, 2011 jazeker, veld instellinen, keuzelijst en aanvinken pijp opnemen... Quote
0 kwajong Posted August 6, 2011 Author Posted August 6, 2011 als ik bovenaan klik op field type kan ik alleen kiezen uit: text number date time timestamp container calculation of summary Quote
0 kwajong Posted August 6, 2011 Author Posted August 6, 2011 Hallo ik heb de database er even bij aangeplakt het veld die ik wil wijzigen heet zit in koffer hier wil ik Box 1a Box1B enz enz maar ik kom er nog niet uit ben net begonnen met filemaker dvd database.fp7 Quote
0 Theo Tromp Posted August 6, 2011 Posted August 6, 2011 de instelling is niet in de velddefinitie maar pas op het moment dat het veld wordt gebruikt op een layout. In d elayoutmodus het veld toevoegen en dan (met de rechtermuisknop bv) de instellingen aanpassen. Succes, Theo Quote
0 Donamd Posted August 6, 2011 Posted August 6, 2011 Hoi Kwajong, Ik ben zelf ook een beginnend FM gebruiker maar heb de eerste beginselen al onder de knie. Zeker door de raad die ik via dit forum heb gekregen van andere gebruikers. Uw probleem kan ik oplossen en wil U hierbij graag even verder op weg helpen. Als eerste heb ik de eerste regel met de koptitel verwijderd uit de database. Ik vind het beter dat je de velden zelf de naam geeft van welke inhoud er opgeslagen wordt. Daarna heb ik een keuzelijst aangemaakt die de gegevens gebruikt die in uw veld 'Zit in Koffer' werden ingegeven. Op het layout scherm ik uw veld veranderd naar een keuzeveld en hier de keuzelijst opgegeven die gebruikt dient te worden. Het aangepaste voorbeeldje is hierbij toegevoegd. Bekijk het even als er vragen ... weet je waar je moet zijn Donamd dvd database.fp7 Quote
0 kwajong Posted August 6, 2011 Author Posted August 6, 2011 Hallo dit is precies wat ik bedoel hoe en waar heb je die keuzelijst nu aangemaakt? Quote
0 kwajong Posted August 6, 2011 Author Posted August 6, 2011 Ok geweldig bedankt voor de goede hulp nu kan ik eerst weer verder ik denk dit forum nog wel vaker nodig te hebben als ik verder ga met het uitbreiden van de database een fijne avond nog Quote
Question
kwajong
Hallo
ik wil graag een invoerveld maken met zo'n driehoekje er naast als je er op klikt dat je een keuze kan maken uit een aantal standard opties
is dit mogelijk in filemaker zo ja wie kan me vertellen hoe?
8 answers to this question
Recommended Posts