Jump to content
  • 0

Keuze veld maken

kwajong

Question

Posted

Hallo

ik wil graag een invoerveld maken met zo'n driehoekje er naast als je er op klikt dat je een keuze kan maken uit een aantal standard opties

is dit mogelijk in filemaker zo ja wie kan me vertellen hoe?

8 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

de instelling is niet in de velddefinitie maar pas op het moment dat het veld wordt gebruikt op een layout. In d elayoutmodus het veld toevoegen en dan (met de rechtermuisknop bv) de instellingen aanpassen.

Succes, Theo

• 0
Posted

Hoi Kwajong,

Ik ben zelf ook een beginnend FM gebruiker maar heb de eerste beginselen al onder de knie. Zeker door de raad die ik via dit forum heb gekregen van andere gebruikers.

Uw probleem kan ik oplossen en wil U hierbij graag even verder op weg helpen.

Als eerste heb ik de eerste regel met de koptitel verwijderd uit de database. Ik vind het beter dat je de velden zelf de naam geeft van welke inhoud er opgeslagen wordt.

Daarna heb ik een keuzelijst aangemaakt die de gegevens gebruikt die in uw veld 'Zit in Koffer' werden ingegeven.

Op het layout scherm ik uw veld veranderd naar een keuzeveld en hier de keuzelijst opgegeven die gebruikt dient te worden.

Het aangepaste voorbeeldje is hierbij toegevoegd.

Bekijk het even als er vragen ... weet je waar je moet zijn :wink:

Donamd

dvd database.fp7

• 0
Posted

Ok geweldig bedankt voor de goede hulp

nu kan ik eerst weer verder ik denk dit forum nog wel vaker nodig te hebben als ik verder ga met het uitbreiden van de database

een fijne avond nog