Jump to content
  • 0

Relatieprobleem: prijslijst maken

mihaly

Question

Posted

Beste FM pro's,

Ik moet verschillende prijslijsten kunnen versturen naar verschillende klanten. De prijslijsten bestaan uit alle of gedeeltelijk selectie uit de tabel Products. Het (gedeeltelijk) selecteren van producten is gelukt, maar de koppeling naar de tabel Prijslijst gaat niet juist. In de layout Prijslijst zie ik in de portal Products voor iedere record van Prijslijst dezelfde producten geselecteerd (ondanks de keuze voor een ander bedrijf). Ofwel, ik moet een selectie maken van producten die per prijslijst/bedrijf verschillend is. Ik wil dus niet ieder product in de portal invoeren ( het zijn er max 90), maar het invoeren moet volgens een selectie (voeg toe aan prijslijst in de Product table).

Weet iemand hier iets voor?

groetjes

mihaly

1 answer to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Als je bij een selectie van een prijs overal hetzelfde product ziet in de portal dan klopt de relatie niet.

Maar waarom heb je producten en prijzen in twee tabellen staan? Normaal gesproken is de prijs toch gekoppeld aan product?

Als elk bedrijf een andere prijs heeft voor hetzelfde product dan zou ik zoveel mogelijk met omrekeningsfactoren gaan werken vanuit de basisprijs. Als de basisprijs dan veranderd hoef je niet al je klantenprijzen aan te passen.