Jump to content
  • 0

kennismaken

iDMi

Question

Posted

Hallo,

ik ben bezig me te orrienteren op het gebruik van FileMaker.. nu is het maken van een template voor mij het moeilijkste wat er is. ik ben dan ook op zoek naar standaard (eenvoudige) templates die makken te wijzigen zijn. In het programma staan er wel zat maar die zijn gelijk zeer uit gebreid en voor mij (als beginner) onoverzichtelijk. Is er een andere site of weten jullie een andere oplossing om een beginners template te vinden.

groet

2 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

In welke richting zoek je iets?

Misschien heb ik, of andere forumgenoten, nog oude bestandjes liggen waar je mee kunt spelen.

Maar m.b.v. de handleiding is al snel een eenvoudig adressenbestand te maken. Als die steeds uitbreid met iets nieuws kom je een heel eind.

• 0
Posted

ik zal proberen het hier uit te leggen...

er moeten 3 lijsten worden geformeerd van personen (bijv. ploeg 1, 2 en 3), in die lijst moet een aantal standaard gegevens komen te staan (naam, achternaam e.d.) van die personen en daarnaast enkele keuze d.m.v. aanvinken (bijv. chauffer ja/nee).

naast deze lijst moet er een mogelijkheid komen om activiteiten toe te voegen, dat worden er 2 (A en B). Deze activiteiten worden per actie toegevoegd. Bij het invoegen moeten er een aantal mogelijkheden aan gevinkt kunnen worden en daarnaast een link met de lijst van personen. Hierbij moet het mogelijk zijn om per activiteit meerdere personen te koppelen aan die activiteit.

De bedoeling is dan dat er diverse overzichten komen, bijvoorbeeld een lijst: van alle activiteiten A, van alle activiteiten B, per persoon een overzicht welke activiteiten gevolgd zijn enz...

als er iets in die richting zou zijn.. Top..!!