Wim Bongertman Posted August 28, 2011 Posted August 28, 2011 Het waarom zal ik niemand mee vermoeien. Maar ik wil het volgende: Het laatste ingevoerde cijfer of letter, wil ik naar de eerste plaats verplaatsen. Met Middle kan ik wel tellen vanaf de linker positie, maar met welke opdracht kan ik tellen vanaf de rechter positie? Quote
0 Heckle Posted August 28, 2011 Posted August 28, 2011 euh misschien met right van de tekstfunctie Steven Quote
0 Wim Bongertman Posted August 28, 2011 Author Posted August 28, 2011 Ja, met right lukt het. Het probleem van filemaker is zo langzamerhand dat er zoveel kan dat het uitzoeken van de beste mogelijkheden zoveel zoekwerk kost dat je het soms even niet meer ziet. Het wordt wat scripts maken maar het lukt wel. Bedankt Quote
0 JeanWM Posted September 2, 2011 Posted September 2, 2011 Begrijp ik je goed als je "FileMaker" wil zien als "rFileMake" of "12345" als "51234" ? Daarvoor gebruiken we geen script, een simpel auto enter calculation: Let( [ $lc = Right ( Self; 1); $nt = Left ( Self; Length ( Self ) - 1) ]; $lc & $nt ) We gebruiken het op een iets flexibeler manier door gebruik te maken van een global variable om het aantal characters te bepalen. Quote
0 Wim Bongertman Posted September 4, 2011 Author Posted September 4, 2011 Beste JeanWM Tja, zo kan het ook en is het inderdaad netter. Ik had het inmiddels al voor elkaar, maar met deze aanpassing net even fraaier. bedankt. Quote
0 pjotter Posted September 4, 2011 Posted September 4, 2011 Wim, Ben benieuwd naar d oplossing die jij zelf had heb ook zitten vogelen maar die van Jean is wel een heel mooie moet ik zeggen. Quote
0 Wim Bongertman Posted September 5, 2011 Author Posted September 5, 2011 Ik heb de inhoud van het veld gekopieerd naar twee velden. Uit de ene filter ik alleen de getallen en uit de andere alleen de letters. Beide overgebleven waarden worden gebruikt om verder te werken in de oude situatie stond de letter aan het begin van de invoer (zo moest de gebruiker hem invoeren), dus haalde ik de letter van de linker zijde en gebruikte die voor een bewerking. Sommige gebruikers plaatsten de letter ook wel eens rechts, en dan werkte het script niet goed. Quote
0 pjotter Posted September 5, 2011 Posted September 5, 2011 Dat is toch lastig als je iets krijg als: 1dse457gt3? Ik had ook een calculatie en case, maar die van JM is mooier op deze manier Quote
Question
Wim Bongertman
Het waarom zal ik niemand mee vermoeien.
Maar ik wil het volgende:
Het laatste ingevoerde cijfer of letter, wil ik naar de eerste plaats verplaatsen.
Met Middle kan ik wel tellen vanaf de linker positie, maar met welke opdracht kan ik tellen vanaf de rechter positie?
7 answers to this question
Recommended Posts