solvax Posted August 29, 2011 Posted August 29, 2011 Ik ben momenteel een aantal grafiekjes aan het maken op één pagina. Nu kom ik tot de vaststelling dat bij het sorteren van de records afhankelijk per grafiek, mijn andere grafieken 'verknoeid' worden. M.a.w ik kan telkens maar 1 grafiek correct bekijken afhankelijk van welk veld ik sorteer... Ik zou graag mijn grafieken op 1 pagina bekijken zonder telkens individueel te moeten sorteren. Hopelijk begrijpen jullie wat ik bedoel. Kan er mij iemand op weg helpen? Alvast bedankt! Quote
0 andries Posted August 29, 2011 Posted August 29, 2011 je moet eens array charting filemaker in google intypen. op de website van Kevin Frank staan voorbeelden hoe je dit met variabelen kan oplossen. Quote
0 solvax Posted August 30, 2011 Author Posted August 30, 2011 Ziet er nog niet zo gemakkelijk uit. Even bestuderen dus! Bedankt alvast! Ik hou jullie op de hoogte. Quote
0 andries Posted August 30, 2011 Posted August 30, 2011 ben het ook nog aan het onderzoeken hoe het exact werkt en hoe je dit makkelijk kan implementeren... Quote
0 solvax Posted August 31, 2011 Author Posted August 31, 2011 Lijkt me toch heel ingewikkeld voor iets wat volgens mij vanzelfsprekend zou moeten zijn... Kan dit niet gewoon bereikt worden door een script uit te voeren die de waarde uitrekent door te zoeken en dan het aantal records telt en dit vervolgens in een veld kopieert? Quote
0 andries Posted August 31, 2011 Posted August 31, 2011 ik geef u volledig gelijk dat dit anders zou moeten kunnen maar ik heb het zelf nog niet gevonden. FileMaker verbindt nu eenmaal zijn interface zeer nauw met de data. Als je dus wat creatievere grafieken wil tonen, moet je ofwel relaties aanleggen die dit toelaten of wel met variabelen gaan werken. Ikzelf prefereer dan variabelen om mijn ERD niet te "vervuilen". Deze techniek met variabelen is nu eenmaal een techniek die in de meeste ontwikkelingsomgevingen wordt gebruikt: ga je data halen, sla ze op in een "array", en render ze in een grafiek. De "FileMaker" manier om rechtstreeks data te kunnen renderen is eerder een surplus Het is ons trouwens gelukt ondertussen met bovenstaande techniek. Op minder dan 4 seconden analyseren we nu meer dan 200 000 records en tonen de resultaten in 4 verschillende grafieken. Quote
0 solvax Posted September 1, 2011 Author Posted September 1, 2011 Als leek is het voor mij redelijk ingewikkeld om die arrays onder de knie te krijgen. Vandaar heb ik geprobeerd om dit te realiseren via relaties met occurencies. Maar ook daar sorteert hij en zorgt dit ervoor dat de occurency mee gesorteerd wordt... Mvg Quote
Question
solvax
Ik ben momenteel een aantal grafiekjes aan het maken op één pagina.
Nu kom ik tot de vaststelling dat bij het sorteren van de records afhankelijk per grafiek, mijn andere grafieken 'verknoeid' worden.
M.a.w ik kan telkens maar 1 grafiek correct bekijken afhankelijk van welk veld ik sorteer...
Ik zou graag mijn grafieken op 1 pagina bekijken zonder telkens individueel te moeten sorteren.
Hopelijk begrijpen jullie wat ik bedoel.
Kan er mij iemand op weg helpen?
Alvast bedankt!
6 answers to this question
Recommended Posts