Jump to content
  • 0

invoeren van gegevens die automatisch worden aangevuld

marina

Question

Posted

Hoi, ik ben nieuw met FileMaker Pro 10 en heb volgend vraagje .

Ik heb 2 aparte databases: 1 db met klantgegevens en 1 db met bestellingen. Ik heb ondertussen relaties gemaakt tussen beide databases.

Als ik in de db "bestellingen" de klantnaam wil ingeven zou er automatisch een lijst met de klantnamen moeten opengaan, beginnend met de letter die ik heb ingetypt. Vroeger heb ik met FM 6 gewerkt, enkel met het privilege "invoeren", maar heb nooit die database aangemaakt. En in dat pakket was dat mogelijk.

Mijn vraag: hoe moet ik de velden aanmaken zodat bijv. bij het invoeren van de klantnaam automatisch deze klanten-keuze-lijst wordt weergegeven en ik de correcte klant dien aan te duiden en dat ook de bijbehorende gegevens zoals adres en telefoonnummer worden aangevuld?

Kan iemand mij daarbij helpen?

Alvast mijn oprechte dank.

6 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Ik heb op aanraden van hiker gaan kijken op bijgevoegde topic. Dit werkt uiteraard voor een deel van mijn vraag. Ofwel heb ik iets gemist, kan ook.

Bij het uitvoeren van deze handeling (bijgevoegde topic) krijg ik nu de lijst met de betreffende klanten. Prima tot hier toe. Maar: de overige gegevens van deze record worden niet automatisch verder aangevuld. M.a.w. de firmanaam kan ik aanklikken nu vanuit de lijst, maar de bijbehorende adresgegevens worden niet automatisch verder ingevuld.

Weet iemand raad?

Alvast dank.

• 0
Posted

Dankjewel pjotter voor de handleiding, maar ik had gehoopt een klein zetje te krijgen. Ik ben namelijk niet zo'n boekenworm. Maar ik zal alvast dit hoofdstuk bekijken. Bedankt.

• 0
Posted

Helaas is het onmogelijk om iets te maken als je niet de basis zaken terug kunt vinden in een handleiding. Zeker kun je met proberen een hoop proefondervindelijk ontdekken maar zolang je niet enkele zeer elementaire zaken leert zul je niet ver komen ook niet met FM helaas succes zo moeilijk is het allemaal niet.