Jump to content
  • 0

Dynamische layout.

su0229

Question

Posted

Ik ben bezig met een db voor school om roosters te maken. In de db bevindt zich een tabel rooster en een tabel leerlingen. In de tabel leerlingen staat op welk niveau de leerlingen werken per vak. (Niveau 1, 2 of 3)

Leerlingen kunnen per vak in 3 niveau's zitten.

In het tabel rooster zet ik per vak wat er moet gebeuren op 3 niveaus. dus voorbeeld:

er is een veld rekenen niveau 1 en een veld rekenen niveau 2 en een veld rekenen niveau 3.

Nou kan het zijn dat Jan werkt op niveau 1 met rekenen, niveau 2 van taal en niveau 3 van begrijpend lezen.

Marie werkt op niveau 2 met rekenen, 2 op taal en 1 op berg.l.

Kan ik voor mijn leerlingen een rooster (lay-out?)maken (om uit te printen) dat dynamisch wordt opgebouwd aan de hand van de gegevens die voor hun beschikbaar zijn?

M.a.w. marie krijgt alleen een rooster met daarop rekenen niveau 2 te zien, taal niveau 2 en bl 1. en Jan rekenen niveau 1, taal niveau 2 en bl niveau 3

1 answer to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Kan ik voor mijn leerlingen een rooster (lay-out?)maken (om uit te printen) dat dynamisch wordt opgebouwd aan de hand van de gegevens die voor hun beschikbaar zijn?

Ja.

Je gebruikt een compound key waar je de studentID samenbrengt met vakID/niveauID.

De parentkey van de student wordt nu gelinkt met een vakID dat een niveauID heeft.

Marie_ID is heeft dan een link met rekenenID dat een link heeft met rekenenNiveauID, heeft een link met taalID dat een link heeft met taalNiveauID, heeft een link met begrijpenLezenID dat een link heeft met begrijpendLezenNiveauID.

Marie heeft dus Rekenen Niveau 2, Taal Niveau 2 en BegrijpenLezen Niveau 1

Jan zal de overeenkomstige items met hun resp. niveau hebben.

Meer algemeen: n|nItem|nNiveau

Vanuit welke table je nu moet printen hangt van je db model af.