Jump to content
  • 0

Informatie ophalen uit velden en weergeven in nieuw veld

maartjedyc

Question

Posted

Hallo allemaal,

Ik heb een vraag over het 'ophalen' van informatie uit velden. Het is vast niet moeilijk maar ik krijg het niet voor elkaar en hoop dat jullie mij kunnen helpen.

In mijn database zit een tabel 'organisaties'. Hier kan de naam vier verschillende soorten organisaties in 4 verschillende velden ingevoerd worden (ja dit kan vast handiger maar wilde ook nog niet). Nu wil ik in een nieuw veld de 'organisatienaam' van desbetreffend record weergeven. Dus OF Organisatienaam1 OF Organisatienaam2 OF Organisatienaam3 OF Organisatienaam4. Een simpele tekstberekening moet volstaan toch? Maar welke?

Iemand suggesties?

6 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Maartje,

Je verhaal klinkt niet helemaal logisch voor mij.

Je kunt je toepassing het best meteen goed opzetten.

Leg nog eens uit wat de BEDOELING is van je tabel organisaties, misschien kunnen we je dan wat ideeen aanvoeren voor een solide konstructie.

Vr gr

Harry

• 0
Posted

Bedankt voor je reactie, ik zal even wat meer informatie geven.

Mijn database bestaat uit drie hoofdtabellen: Organisaties, contactpersonen en studenten. In de tabel organisaties zitten verschillende typen organisaties (waar verschillende informatie aanhangt/voor wordt ingevoerd):

- Scholen

- Organisaties in buitenland waar studenten stage kunnen lopen

- Organisaties in buitenland waar wij mee samenwerken

- Overige organisaties

Oorspronkelijk wilde ik 1 veld maken voor de naam van de organisatie en een soort 'selectiefunctie' om onderscheid te maken tussen de verschillende typen. Dus bijvoorbeeld door iets aan te vinken ('school') zodat ik later ook onderscheid kan maken tussen de verschillende typen. Bijvoorbeeld: Bij de studenten wil ik een veld met een invoerlijst van alle scholen (en dus niet de stageorganisaties).

Omdat dit niet lukte heb ik nu vier verschillende velden aangemaakt. Ik realiseer me -naar aanleiding van je opmerking Harry- dat het misschien handiger is om dit eerst te fixen. Dus een veld waarin de gebruiker aan kan vinken om welk type organisatie het gaat (school etc.) en vervolgens 1 veld waar de naam van de organisatie kan worden ingevoerd.

Hier ga ik eerst eens even mee aan de slag... Wordt vervolgd.

• 0
Posted

Is het ook mogelijk om een 'voorwaardelijke' keuzelijst te maken?

In mijn tabel contactpersonen heb ik nu twee nieuwe velden aangemaakt:

- Organisatietype (school, stageorganisatie, etc.)

- Naam organisatie

Nu wil ik dat als bij 'organisatietype' bijvoorbeeld 'school' wordt gekozen ik een invoerlijst kan zien met alleen de namen van scholen. Is dat een optie?

• 0
Posted

In dit geval kun je gebruik maken van een herhalend veld. Geef het veld 'organisatie' 4 herhalingen. Zodra je de veldwaarde nodig hebt vraag je om organistatie[n] en krijg je de waarde uit de nde herhaling